فرمانده کل نیروهای ائتلاف در افغانستان

اعضای داعش در افغانستان حضور ندارند

یک فرمانده ارشد آمریکایی در افغانستان، خبر حضور داعش در این کشور را قابل تایید ندانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، "جان کمپل"، فرمانده کل نیروهای ائتلاف در افغانستان، در نخستین مصاحبه خود از زمان تصدی این سمت در ماه گذشته، گفته است که "اطلاعات معتبری" در دست نیست که نشان دهداعضای داعش در افغانستان نیز فعالیت دارند.

هفته گذشته درگیری سنگینی در غزنی، واقع در جنوب کابل روی داد و در پی آن، گزارش‌هایی انتشار یافت حاکی از اینکه افراد مسلح، گروهی از غیرنظامیان را سربریده‌اند.

در ماه های اخیر، سربریدن‌ها با داعش مرتبط بوده است. با این حال کمپل گفته است که گزارش‌های مربوط به سر بریدن در غزنی "مبالغه آمیز" بوده است.

وی در عین حال تاکید داشته که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی مراقب اوضاع در افغانستان بوده و در مورد نفوذ داعش در این کشور کاملا هشیار هستند.

جان کمپل در ادامه گفته است که امضای پیمان امنیتی باعث می‌شود که شماری از نظامیان خارجی در سال آینده نیز در افغانستان باشند و نیروهای امنیتی این کشور در حفظ امنیت مردم کمک کنند.

با حل و فصل اختلاف انتخاباتی در افغانستان، روز دوشنبه این هفته مراسم تحلیف اشرف غنی احمدزی، به عنوان رئیس جمهور جدید افغانستان برگزار شد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار