"امیدوارم ناداوری در بسکتبال پیش نیاید"؛

صادق زاده: احساس قهرمانی با قهرمان شدن متفاوت است

مربی و کارشناس بسکتبال اعتقاد دارد بازی نیمه نهایی تیم ملی بسکتبال ایران با قزاقستان یادآوری خوبی بود که احساس قهرمان شدن تا قهرمانی فاصله دارد.

محسن صادق زاده به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد نزدیک شدن بازی نیمه نهایی تیم ملی بسکتبال ایران با قزاقستان گفت: اگر به سبک ورود تیم به زمین و نحوه هدایت تیم دقت کنیم، همگی آرامش زیادی داشتند و فشار دفاعی چندان زیاد نبود. از طرفی تعداد پرتاب های قزاقستان در چند بازی گذشته، مقابل ایران هم تا حدودی تکرار شد.

وی ادامه داد: انرژی ای که تیم ما باید در زمین می گذاشت را تیم قزاقستان از ما گرفت و بازی را نزدیک کرد. بازیکنان ما هم با خیال راحت از برد به بازی آمده بودند و حریف را واقعا پایین گرفته بودند اما خطر از بیخ گوشمان گذشت.

صادق زاده گفت: تنها جایی که متوجه شدیم، ممکن است بازی را ببازیم زمانی بود که 8 امتیاز عقب افتادیم، وقت استراحت گرفتیم، صمد فریاد زد و استرس و نگرانی کادر فنی زیاد شد. بعد از این ماجرا فشار دفاعی زیادی آوردیم تا اختلاف را جبران کنیم. 

سطح کلاس بسکتبال و والیبال از آسیا گذشته است

سرمربی تیم فولاد ماهان اصفهان در مورد مسیر ایران تا نیمه نهایی اعتقاد دارد: حریفان ما در بازی های آسیایی ضعیف نشده اند بلکه سطح کلاس بسکتبال یا والیبال ما از آسیا گذشته است. شاید چین دچار رنسانس شده و از سال 2009 به بعد دنبال ترمیم بسکتبال خود است اما تیم های فیلیپین و کره جنوبی افت چندانی نکرده اند.

صادق زاده در مورد بازی با کره جنوبی و بحث داوری های به نفع میزبان در سایر رشته ها گفت: من تمام بازی ها را دنبال می کنم، متاسفانه در این دوره از بازی ها نقش قضاوت از دید تماشاگران و کارشناسان به چالش کشیده شده است. این موضوع باعث شده که همه فکر کنند چقدر راحت با موضوع قضاوت می توان راحت از حق یک کشور گذشت. امیدوارم در بازی تیم ملی بسکتبال با کره جنوبی و حتی رویارویی احتمالی تیم ملی والیبال با کره جنوبی دچار این مشکلات نشویم. 

بازی با قزاقستان درس بزرگی برای ما بود

وی گفت: بازی با قزاقستان درس بزرگی برای ما بود و تلنگر بسیار سفت و سختی که احساس قهرمان شدن تا قهرمان شدن متفاوت است. باید به قدری قدرتمند ظاهر شویم که قضاوت هم نتواند تاثیری در برد تیم داشته باشد. برای تیم ملی در فینال آرزوی موفقیت دارم و معتقدم که شایسته این قهرمانی هستیم تا پرونده قهرمانی های تیم تکمیل شود. به خصوص که کاروان ایران با وجود مشکلات اقتصادی بسیار با موفقیت در بازی ها ظاهر شده و امیدوارم بسکتبال هم سهمی در این نتایج داشته باشد.

رئیس هیئت بسکتبال اصفهان بعد از اشاره به مشکلات اقتصادی به وضعیت این استان پرداخت و توضیح داد: اصفهان در چند سال گذشته دچار بحران سیاسی و سرمایه گریزی شده است. متاسفانه ورزش فوتبال مانند چاه بزرگی است که با هیچ پولی پر نمی شود. این چاه به قدری عمیق است که تمام مدیران تنها در تلاش برای حفظ این رشته با پول هستند. همین حکایت در ورزش کشور است که تمام رشته ها در بخش های بانوان و آقایان نتیجه گرفتند اما فوتبال هیچ نتیجه ای در بازی های آسیایی نگرفت. در حالی که تمام سرمایه های کشور در اختیار رشته فوتبال است.

صادق زاده در مورد بحث بسکتبال ذوب آهن هم تاکید کرد که جلسه ای در این هفته با آذری مدیرعامل ذوب آهن داشته است تا بسکتبال ذوب آهن به عنوان شناسنامه بسکتبال حفظ شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار