مقامات سعودی خبر دادند

ورود 1.4 میلیون حاجی از 163 کشور جهان برای ادای مناسک حج/ اقدامات پيشگيرانه برای جلوگیری از انتشار ويروس ابولا بين حجاج

وزیر کشور عربستان تصریح کرد: تا به حال حدود 1.4 میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان برای ادای مناسک حج وارد این کشور شده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی، محمد بن نایف بن عبدالعزیز که ریاست شورای عالی حج را نیز به عهده دارد در پیامی به عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان از ورود همه حاجیانی که از خارج از عربستان برای ادای مناسک حج به این کشور آمده اند خبر داد و گفت: تعداد این حاجیان از مرز یک میلیون و 389 هزار نفر گذشت.

وزیر کشور عربستان سعودی همچنین با تبریک به پادشاه عربستان به مناسبت این ایام گفت : میهمانان خدا در امنیت و آرامش کامل از فرودگاه مبدا به فرودگاه مقصد رسیدند و با فضل الهی همه مراحل خدمت رسانی به حاجیان در حال اجراست تا میهمانان خدا با کمال آسودگی و آرامش به ادای منسک حج بپردازند.

وی افزود: تعداد مردان خارجی بیش از 757 هزار و نهصد نفر است یعنی مردان55 درصد حاجیان را تشکیل می دهند و تعداد بانوان 631 هزار نفر هستند که 45 درصد حاجیان را تشکیل می دهند.

وزیر کشور عربستان سعودی همچنین با اشاره به افزایش تعداد حاجیان خارجی به میزان هشت هزار و پانصد و چهل و پنج نفر در سال جاری گفت: حاجیان امسال تبعه 163 کشور هستند که بیش از یک میلیون و سیصد و پانزده هزار نفر آنها از راه هوایی و پنجاه و نه هزار و دویست نفر نیز از راه زمینی وارد کشور عربستان شده اند. از طریق بندرهای دریایی نیز چهارده هزار نفر وارد کشور شده اند. 

در عین حال سخنگوی رسمی وزارت بهداشت عربستان تصریح کرد: مسئولان این وزارت تدابیر پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از انتقال بیماری ایبولا به حاجیان بیت الله حرام به کار بسته است.

دکتر خالد مرغلانی در کنفرانس مطبوعاتی ویژه ای در این زمینه گفت: وزارت بهداشت عربستان سعودی مراکزی را برای آموزش کادرهای پزشکی و اجرای برنامه های پیشگیرانه ایجاد کرده است.

وی افزود: برای مبارزه با خطر این بیماری مُهلِک بیش از سی و پنج مورد از آزمایشات لازم مربوط به این بیماری خطرناک در ورودی های کشور به اجرا درآمده است. به ویژه در بیمارستانها و درمانگاههای کشور علی الخصوص بیست و پنج بیمارستانی که مسئول خدمت رسانی به میمهانان خدا در این ایام در مکه مکرمه و مدینه منوره یا در مشعر منی و عرفات هستند ، این تدابیر به اجرا درآمده است تا در صورت احتمال وجود افراد مبتلا به ویروس ایبولا اقدامات لازم صورت بگیرد.


انتهای پیام./

برچسب ها: مکه ، ابولا ، مناسک حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار