بوفه، محلی برای عرضه انواع خوراکی های سالم در مدرسه

پفک، چیپس، انواع تنقلات و ساندویچ های سرد از میان وعده هایی پرطرفدار میان دانش آموزان است در حالی که امروزه مصرف این مواد خوراکی مضر است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، مطالعات اخیر دانشمندان نشان می دهد مصرف تنقلات پر چرب بیانگر افزایش آمار بالای بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، چاقی، فشارخون بالا و بیماری های قلبی و عروقی است.

بررسی ها نشان می دهند بوفه در مدارس نقش مهمی در چاقی و افزایش وزن و سلامتی کودکان دارند و بوفه های مدارس با مدیریت صحیح و فروش محصولات غذای مناسب می توانند سلامتی کودکان را تضمین کنند.

گفتنی است؛ بوفه ها محیطی مناسب برای ایجاد ذائقه مناسب در دانش آموزان اگر بوفه مدرسه میان وعده هایی با ارزش غذایی بالا در اختیار دانش آموزان قرار دهد نه تنها آنان مواد مغذی موردنیاز خود را دریافت خواهندکرد بلکه یاد خواهندگرفت که در آینده (به عنوان یک فرد بزرگسال) موادغذایی مناسبی را برای خود و خانواده هایشان انتخاب کنند.

بوفه های مدارس باید با فروش تنقلات و سبزیجات و مواد غذایی سالم و کم کالری و ساندویچ های سالم، مواد غذایی حبوبات دار، لبنیات کم چرب و ... از بروز بیماری های زیادر در کودکان پیشگیری کنند و والدین بنباید از فروش محصولات غذایی در بوفه مدرسه کودکانشان غافل باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار