روزنامه تایمز:

پس از سقوط کوبانی، احتمال بروز فاجعه انسانی وجود دارد

نشریه تایمز از احتمال وقوع یک فاجعه انسانی پس از سقوط شهر کوبانی در سوریه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،  روزنامه تایمز در گزارشی از احتمال وقوع یک کشتار بی رحمانه در صورت اشغال شهر کوبانی توسط تروریست های داعش هشدار داد.

گزارشگر نشریه تایمز در مرز ترکیه و سوریه می گوید درصورت سقوط شهر کوبانی یا همان عین العرب که در محاصره تروریست ها قرار دارد، قسمت های وسیعی از اراضی مجاور مرز ترکیه در اختیار داعش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بعد از 16 روز محاصره، تروریست ها از سه جهت شرق، غرب و جنوب به این شهر حمله کرده اند و از دیروز نواحی شرقی شهر زیر بمباران قرار گرفته است.

ناظران محلی و منطقه ای نسبت به سیطره تروریست ها بر کوبانی و وقوع کشتار بی رحمانه اهالی شهر که اغلب آنها را کردها تشکیل می دهند، ابراز نگرانی کرده اند.

بر اساس گزارش دیگری در روزنامه تایمز، تحقیقات محققان سازمان ملل متحد نشان می دهد که تروریست ها در عراق بازار فروش برده، به راه انداخته و کودکان و زنان مسیحی، ایزدی و سایر اقلیت های عراقی را به فروش می رسانند.

گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می گوید: حدود 25 هزار زن و کودک بعد از اسارت به دست داعش، مورد تعرض جنسی قرار گرفته و با قیمتی حدود 10 هزار دلار به فروش رفته اند.تروریست ها این زنان و کودکان را اسیر و غنیمت جنگی و متعلق به خود می دانند.

بازار فروش برده در شهر موصل عراق و رقه سوریه واقع شده و به عنوان عامل تشویقی برای جذب اعضای جدید داعش به کار می رود.

سازمان ملل می گوید یک زن اسیر که توانسته از دست تروریست ها بگریزد، در تماسی اعلام کرده که وی و سایر زنان اسیر مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند.

گواهی 450 تن از شاهدان عینی در عراق نیز گویای ارتکاب جنایات جنگی توسط داعشی ها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار