رئیس بنیاد مسکن اسلامی خبر داد

تحویل یک میلیون و 429 هزار واحد نوسازی‌شده به روستاییان

تابش گفت: در حال حاضر یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی روستایی برای مقاوم‌سازی با بانک‌ها قرارداد بسته‌اند و از این تعداد، یک میلیون و 429 هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن اسلامی با بیان اینکه مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستا‌ها نقش موثری در افزایش رفاه زندگی روستاییان دارد، گفت: با نوسازی واحد‌های مسکونی روستایی زمینه برای مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت روستاییان به شهر‌ها فراهم می‌شود.

وی در ادامه افزود: ایجاد اشتغال برای روستاییان و افزایش کیفیت زندگی از جمله مزایای نوسازی واحد‌های مسکونی روستایی به شمار می‌رود.

تابش در ادامه با اشاره به نوسازی واحدهای مسکن روستایی گفت: با ارائه تسهیلات 15 میلیون تومانی از سوی بانک‌ها و مدیریت مضاعف، سالانه بیش از 200 هزار واحد مسکونی نوسازی می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن اسلامی در ادامه اظهار داشت: از لحاظ کمی، در حال حاضر بیش از یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی روستایی با بانک‌ها برای نوسازی قرارداد بسته‌اند و یک میلیون و 429 هزار واحد مسکونی روستایی نیز نوسازی و به متقاضیان تحویل داده شده است.

تابش در ادامه توضیح داد: بیش از 12 میلیارد تومان از سوی منابع داخلی بانک‌ها برای نوسازی واحد‌های مسکونی روستایی هزینه شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تسهیلات 12 میلیون و 500 هزار تومانی برای نوسازی واحد‌های مسکونی ارائه می‌شود که در آینده نزدیک با ابلاغ بانک‌های مرکزی به بانک‌های عامل، تسهیلات 15 میلیون تومانی برای نوسازی واحد‌های مسکونی روستایی ارائه می‌شود.

تابش در ادامه خاطر نشان کرد: در یک برنامه‌ریزی صحیح در حال حاضر نوسازی 640 هزار واحد مسکونی روستایی در دست انجام است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تابش ، میلیون ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار