وزیر بهداشت:

استقبال دولت از خصوصی سازی در حوزه سلامت با رعایت مصالح مردم است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استقبال دولت در خصوصی‌سازی در حوزه سلامت با رعایت منافع و مصالح مردم است، در واگذاری مجوزها باید حقوق مردم را رعایت کنیم.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دکتر سید حسن هاشمی  در نشست هیات رییسه  شورای دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: تیمی که دانشگاه علوم پزشکی کرمان را همراهی می‌کند در کمتر از یک سال توانسته خدمات ارزشمندی را آغاز کند و بخشی از آنها را به ظهور و بروز برساند.

دکتر هاشمی افزود: مقدمات طرح تحول سلامت فراهم شده و از بخش درمان آغاز کردیم و کارهای ارزشی در حال انجام است، اکنون کمتر شهری زیر 20 هزار نفر جمعیت در کشور  وجود دارد که پزشک، بهورز و امکانات اولیه نداشته باشد. سعی ما بر این است که تا پایان سال در شهرهای زیر 50 هزار نفر نیز پزشکان مستقر شوند و حاشیه شهرها را زیر پوشش قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه، اولویت کاری وزارت بهداشت پیشگیری است و در حوزه بهداشت بخش عمده آن فرهنگ‌سازی است، بیان کرد: یکی از سخت‌ترین مراحل کار ما مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت است که ضمن ایجاد عدالت در نظام پرداخت به گروه‌های پزشکی و جامعه پزشکی، هدف‌گیری اصلی آن دسترسی مردم به متخصصان و جهت‌دهی به استقبال پزشکان در رشته‌های مختلف پزشکی است.

 وی افزود: در دو دهه گذشته آموزش‌های ما آسیب دید و گرایش به سمت چند رشته تخصصی بود و بسیاری از رشته‌ها استقبال نشد و سلامت مردم آسیب دید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: در عین حال اخلاق هم بی‌نصیب نبود و شاهد رفتارهایی هستیم که زیبنده جامعه پزشکی نیست، البته نمی‌توان همه تقصیر را به گردن پزشکان انداخت، بخش عمده‌ای از آنها در این مسیر مظلوم ماندند و آن هم به دلیل کم‌توجهی بود.

وی گفت: بخشی که مربوط به دولت و مجلس بود با یک تصمیم سخت عملی شد و بیمه‌ها نیز خیلی همراهی کردند.

وزیر بهداشت گفت: بخش دیگر مربوط به رعایت جامعه پزشکی است که در عین حال نظارت فعال ما از نیمه آبان ماه صورت می‌گیرد.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی، نظام پزشکی و دستگاه‌های نظارتی از جمله وزارت بهداشت باید همت کنند تا گام سوم را به پیش ببریم و قدم‌های بعدی را محکم برداریم.

وی با اشاره به اینکه، استان کرمان برخلاف تصور مردم نقاط محرومی دارد که در کمتر جای ایران دیده می‌شود، تصریح کرد: سمت و سوگیری وزارت بهداشت و دولت باید مناطق محروم باشد، البته نه اینکه دیگر مناطق را نبینیم، باید به نحوی رفتار کرد که نیاز مراجعه مردم به مرکز کرمان کمتر باشد.

وی اذعان داشت: هنر این نیست در کرمان بیمارستان‌های با امکانات عالی وجود داشته باشد و در شهرستان‌ها مردم بی‌بهره از خدمات اولیه پزشکی باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید از  ساختمان جدید در حال احداث بیمارستان شهید باهنر کرمان گفت: بیمارستان باهنر را با همت استاندار و ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان در کمترین زمان به بهره‌برداری می‌رسانیم، اما حتما باید جنوب و شرق استان کرمان جزء اهداف اولیه باشد.

 وی خاطر نشان کرد: جایی که سرمایه‌گذاران کمتر می‌آیند، باید دولت حضور یابد، در مرکز استان استقبال می‌کنیم با توجه به حضور قوی خیران در زمینه خصوصی‌سازی دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: استقبال دولت در خصوصی‌سازی با رعایت منافع و مصالح مردم است، در واگذاری مجوزها باید حقوق مردم را رعایت کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی رفسنجان، بم و جیرفت در گرو همدلی و همراهی است و با کمک دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌توانید با سرعت بیشتری پیش بروید.

دکتر هاشمی گفت: از فرصتی که به تازگی فراهم شده برای مناطق محروم و نیروهای انسانی استفاده کنید و در رشته‌های تخصصی نیروهای بومی را بگیرد، در قالب دوره پنج ساله استان را از حضور نیروهای دیگر در بخش تخصصی بی‌نیاز کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار