سی سی تی وی:حاجيان بر وحدت ميان مسلمانان تاکيد دارند

شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین گزارش داد مراسم حج مراسمی است که تلاش می شود در خلال آن وحدت مسلمانان تقویت شود و شرکت کنندگان در این مراسم بر وحدت میان شیعه و سنی تاکید دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی ، این شبه گزارش داد: در حالیکه منطقه خاورمیانه درگیر خشونت های فرقه ای و مذهبی و تنش میان سنی و شیعه است، در مراسم حج همه مسلمانان از شیعه و سنی و از هر فرقه ای یک دست و یک رنگ می شوند و این خود وحدت میان مسلمانان است. 

یک حاجی سنی از پاکستان گفت: در حج همه مردم یکی هستند و همه مسلمانان از هر فرقه ای یکسان هستند و فرقی بین آنها نیست. در حج کسی نمی تواند بگوید من سنی یا شیعه هستم. 
یک حاجی از سوریه گفت: مسلمانان برادران یکدیگرند چه سنی و چه شیعه باشند و هیچ فرقی میان ما نیست. من از همه مسلمانان می خواهم برای حل بحران سوریه دعا کنند. 

بسیاری از شرکت کنندگان در مراسم حج سیاست را مسئول خراب شدن روابط میان شیعه و سنی می دانند. 

ناصر خمیس حاجی یمنی نیزگفت: یمن هنوز درگیر اختلافات است اما این مسئله ای سیاسی است و مذهبی نیست. ما دوست داریم سفری روحانی و صلح آمیز در حج داشته باشیم. 

این شبکه درپایان افزود: یکی از قوانین حج این است که مردم از جدال پرهیز کنند به همین علت بیشتر مردم سعی می کنند از بحثهای سیاسی پرهیز کنند و به جای آن روی این مسئله تمرکز کنند که این مراسم می تواند بسیاری از مردم را با یکدیگر متحد کند. 
برچسب ها: حج ، حاجی ، بین الملل ، مسلمان ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار