خوردن سوزن، جایگزین جدید برای آمپول های تزریقی+ تصویر

محققان توانستند به جای عمل تزریق دارو به بیماران قرص تزریقی را ابداع کنند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، به گفته محققان توسعه کپسول رمان می تواند جایگزین تزریق دردناک باشد که به هیچ وجه اثر جانبی مضر ندارد.محققان آمریکایی این کپسول را در تلاش برای طراحی کپسولی که بتواند طیف وسیعی از داروها را بدون تجزیه شدن آزاد کند، طراحی کرده اند.


این قرص نوعی سوزن توخالی می باشد که در یک قرص به صورت سوزن های ریز طراحی شده است، و در حرارت محل مورد نظر در دستگاه گوارش، پوشش حساس به pH اطراف کپسول حل می شود و اجازه می دهد دارو  ادر بدن بیمار پخش شود.  

در مجله علوم دارویی محققان، از موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) و بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH)، نتایج حاصل از مطالعه را منتشر کرده اند و دریافته اند بسیاری از داروها را نمی توان به شکل قرص تجویز کرد چرا که آنها در معده قبل از اینکه جذب شوند شکسته می شوند برای معده مضر می باشند از این رو محققان با توسعه قرص هایی در قالب سوزنی شکل توانستند نسل جدید قرص ها را به گونه ای متفاوت طراحی کنند.
 
گفتنی است، دانشمندان در حال تلاش برای طراحی داروهایی نوین برای افراد دیابتی هستند تا انسولین را نیز در قالب قرص سوزنی شکل برای دیابتی ها به وجود آورند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار