در پی تماس تلفنی "اشرف غنی احمدزی"؛

رؤسای جمهور ایران و افغانستان بر تداوم دوستی میان مردم دو کشور تاکید کردند

رئیس جمهور كشورمان با بیان ارتباطات عمیق میان مردم دو كشور ایران و افغانستان، اظهارامیدواری كرد تعاملات با دیگر كشورها به روابط خوب فی مابین و تداوم دوستی‌ها لطمه نزند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر "حسن روحانی" با بیان مواضع كشورمان درباره امضای توافق امنیتی و ذكر این نكته كه در هر اقدامی باید منافع مردم در اولویت باشد؛ امنیت را اولین ضرورت دولت وحدت ملی افغانستان برشمرد و گفت: همكاری‌های منطقه‌ای اصلی ترین راه مقابله با تروریسم و افراط گری‌های قومی و مذهبی است.

رئیس جمهور كشورمان با بیان ارتباطات عمیق میان مردم دو كشور، اظهارامیدواری كرد تعاملات با دیگر كشورها به روابط خوب فی مابین و تداوم دوستی‌ها لطمه نزند.

دكتر روحانی در خاتمه برای دولت و ملت دوست و برادر افغانستان آرزوی توفیق و ثبات و امنیت کرد.

"اشرف غنی احمدزی" رئیس جمهور افغانستان نیز در این تماس تلفنی با طرح مسئله امضای توافق امنیتی گفت: مطمئن باشید هرگونه توافق افغانستان با دیگر كشورها به هیچ عنوان علیه ایران و یا به ضرر ملت شما نخواهد بود.

وی افزود: همانطور كه مطرح كردید افراط گری و تروریسم بسیار مهم بوده و باید با كمك همدیگر و دیگر كشورها بر علیه آن اقدام کنیم.

رئیس جمهور افغانستان در خصوص دولت وحدت ملی در آن كشور اظهار داشت: ما دولت وحدت ملی را ادامه خواهیم داد تا ثبات در افغانستان برقرار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار