نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: 400 هزار خانه خالی در شهر تهران به دلیل فرار از قانون نیست بلکه به دلیل رکود بازار مسکن است.

مرتضی طلایی نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه آمار و ارقام متفاوتی در خصوص تعداد واحدهای خانه‌های شهر تهران بیان می‌شود افزود: رقم 400 هزار خانه خالی در شهر تهران نزدیک به عدد واقعی است که البته یکی از مهمترین دلایل این موضوع نیز رکود بازار مسکن است. 

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز امروز تبدیل به یک صنعت شده اظهار داشت: طبیعی است که ورود برخی از افراد در این صنعت با هدف سرمایه‌گذاری بوده که در این صورت نمی‌توان گفت فردی که 10 هزار واحد مسکونی ساخته به دنبال هزار قانون بوده است چرا که در واقع سرمایه‌گذاری در این صنعت است. 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: به دلیل رکود بازار مسکن خرید و فروش صورت نمی‌پذیرد و وجود خانه‌های خالی نیز به این دلیل است.
 
انتهای پیام/   
برچسب ها: بازار ، مسکن ، خانه ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
رونق بازار مسکن یعنی چی؟! یعنی این‌که قیمت‌ها نجومی بالا بره؟! اکثریت مطلق اینهایی که خونه‌هاشونو خالی گذاشتن همین خونه‌هارو به نصف قیمت فعلی شایدم خیلی کمتر خریدن!. حالا هم یا نیاز ندارن و یا منتظرند همون قیمتی که براش کیسه دوختن عایدشون بشه!. اصولاً ماها همنیم اگر هزار بار در خرید و فروش سود کنیم فَبها، ولی وقتی قراره مبلغی از اون مقدار که کیسه دوختیم کمتر بشه حاضر به معامله نمی‌شیم، که هیچ، به زمین و زمان هم ناسزا میگیم!.
کما اینکه بسیاری از سازندگان مسکن، بلحاظ سود صد در صدی که از محل ساخت و ساز عاید میشد وارد بازار مسکن شدن و حالا حاضر به سود کمتر نیستن!
آخرین اخبار