رستمیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

بررسی ابعاد طرح "بیمارستان‌های زنجیره‌ای" با حضور وزیر بهداشت در مجلس

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه در اجرای طرح بیمارستان‌های زنجیره‌ای نظرات مختلفی وجود دارد، گفت: قاضی‌زاده هاشمی با حضور در کمیسیون بهداشت، ابعاد مختلف این طرح را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

"عبدالرحمان رستمیان" نماینده مردم دامغان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره اقدام جدید وزارت بهداشت برای راه‌اندازی بیمارستان‌های زنجیره‌ای در کشور گفت: این موضوع در راستای ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت است که با توجه به اهمیت آن جلسه‌ای با حضور جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با وزیر بهداشت برگزار شد.

رستمیان، افزود: این طرح در بسیاری از کشورها از جمله ترکیه اجرا شده و نتیجه مثبتی را در بر داشته است.

وی با بیان اینکه باید در این راستا بیمارستان‌ها راهکارهای مناسبی را ارائه دهند، اظهار داشت: بخش‌های مختلف در یک بیمارستان باید به طور متوازن تقسیم شود، بخش‌های خصوصی معمولا در بخشی ورود می‌کنند که درآمدزا باشد.   
 
رستمیان تاکید کرد: دولت وظیفه دارد که در قبال عدالت اجتماعی پاسخگو باشد و هر بخشی را که مورد نیاز جامعه است مدنظر قرار دهد و در بستن قرارداد با بخش خصوصی  دقت لازم را داشته باشد.

رستمیان با تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت و کمک به رفع معضل کمبود تخت‌های بیمارستانی تصریح کرد: این سرمایه‌گذاران درصدد هستند تا تخت‌های بیمارستانی را در مراکز دولتی ساخته و از این طریق خدمات خوبی با نرخ دولتی به بیماران ارائه شود، اما از سویی دیگر تخت‌های اضافه‌تری را در بیمارستان می‌سازند که آن را با نرخ خصوصی محاسبه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به کمبود چندین هزار تخت بیمارستانی و فرسوده بودن بسیاری از آنها، لازم است اعتبارات زیادی به بخش خصوصی تزریق شود و ارائه خدمات باید به گونه‌ای باشد که مردم در ‌‌نهایت سود ببرند.

رستمیان با یادآوری برخی اختلاف‌نظرها نسبت به اجرای این طرح افزود: بدون شک بخش خصوصی مراکزی را در بیمارستان راه می‌اندازد که برای آن سودآوری داشته باشد اما این اقدام در بخش دولتی نباید با نگاه سودآوری همراه باشد، لذا به نظر می‌رسد باید این طرح به صورت پایلوت در برخی شهرهای بزرگ اجرا شده تا نقاط ضعف آن برطرف شود و پس از مطالعات راهبردی به مکان‌های دیگر تعمیم یابد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ورود بخش خصوصی را در این امر مثبت دانست و خاطرنشان کرد: باید با نظارت و هماهنگی به تدریج این پروژه شکل بگیرد، چرا که هنوز نسبت به نحوه اجرای این طرح نظرات مختلفی وجود دارد که قرار است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در کمیسیون بهداشت، ابعاد مختلف این طرح را  مورد ارزیابی قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار