آخرین خبر‌ها از بخشش جریمه‌های رانندگی/ رئیس پلیس خیال همه را راحت کرد

فرمانده ناجا گفت: بخشش جریمه راهنمایی و رانندگی در اختیار ناجا نیست.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه ملاقات مردمی در ساختمان (197)، از افتتاح سامانه تصویری 197 خبر داد و گفت: امروز سامانه تصویری 197 افتتاح شد که با استفاده از آن امکان ارتباط چهره به چهره مسئولان و فرماندهان پلیس با مردم به وجود آمد.
 
فرمانده ناجا درباره آخرین خبر‌ها از بخشش جریمه‌های رانندگی گفت: : بخشش جریمه راهنمایی و رانندگی در اختیار ناجا نیست.

وی در خصوص ملاقات خود با مردم در این مركز نیز اظهار داشت: سالی دو بار به صورت نمادی در این مركز حضور یافته تا از نزدیك حرف های مردم را بشنویم امروز نیزدر چند مورد رسیدگی ،افرادی داشتیم كه فوت كرده و یا زخمی شده بودند.

فرمانده ناجا ادامه داد: یكی از خانواده ها از عدم رسیدگی در بازداشتگاه شكایت داشت گویا فرد معتادی را دستگیر كرده كه در بازداشتگاه مقدار زیادی متادون را بلعیده بود و موجب فوت این فرد شده بود همچنین در سراوان یكی از وظیفه ها كه اهل كرمان و زخمی شده بود به دلیل ضعف امكانات امدادی، یك پای خود را از دست داده بود. ما نیز تلاش كردیم تا از خانواده هایی كه آسیب دیده بودند هرچند عزیزانشان نیز مقصر بودند، از طریق بیمه جبران خسارت كنیم تا از آنها دلجویی شود هرچند نمی توانیم سلامتی و یا جان عزیزانشان را برگردانیم اما حداقل كمی از دردشان را التیام بخشیم.

احمدی مقدم یادآور شد: یكی از مراجعه كنندگان نیز یكی از روحانیان عزیز بود كه مشكلات محله خود را برای ما مطرح كرد تا نسبت به رفع آنها اقدام كنیم برخی نیز ادعای حقوقی داشتند مبنی براینكه برخی از مراكز ناجا در زندگی و كسب و كار آنها ایجاد مزاحمت كرده است.

این مقام ارشد انتظامی، در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران مبنی براینكه چه نمره ای به پلیس می دهید، اظهار داشت: مطمئنا هركس به خودش نمره بالا می دهد اما نمره حقیقی را مردم باید به ما بدهند. در دور جدید بازرسی از 5 استان كه با محوریت تعالی انجام شد، نمره استان ها 86 تا 87 بود كه همان نمره 17.5 برمبنای 20 است.

مقدم یادآور شد: مبنای ما تنها درصد نیروی انسانی نیست بلكه صحت عمل، حرفه ای بودن، عنصر معنوی ماموران ما، سلامت سازمانی ، بهره وری و انگیزه اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینكه، ارزیابی ها در تمامی استان ها براساس حق شهروندی، طرح مكنا و سلامت سازمانی براساس استانداردهای بین المللی است، گفت: در دنیا نمره سلامت سازمانی برمبنای 10 است كه معمولا تنها چند كشور كوچك كه جمعیت كمی نیز دارند نمره بالای 9 را گرفته اند اما نمره كشورهای توسعه یافته بین 7 و 9 هست و پلیس در این كشورها كمترین نمره را كسب می كند چرا كه این شغل بیشترین آسیب ها را دارد.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، پلیس كشورمان عدد بین 7 تا 7.5 را كسب كرده است كه در مقایسه با شاخص های بین المللی در وضعیت نسبتا مطلوب قرار دارد. البته ناجا در تلاش است تا این عدد را ارتقاء دهد.

وی همچنین افزود: سنجش سلامت در كشورها بر دو اساس انجام می شود بخشی از آن براساس دیده ها و تجربیات تخصصی است و بخشی نیز براساس شنیده ها از جامعه است البته رضایت مردم نیز براساس عملكرد پلیس می باشد.

احمدی مقدم درخصوص آخرین وضعیت در حوزه حقوق شهروندی و بازداشتگاه ها نیز اظهار داشت: دراین خصوص در حال پیشرفت هستیم،‌در سال 89 كه كار را برای توسعه وضعیت بازداشتگاه ها آغاز كردیم نمره 25 از 100 را دریافت نمودیم اما هم اكنون در استان ها نمره 85 را بدست آوردیم كه تا پایان برنامه این رقم را به بیش از 90 ارتقاء خواهیم داد. هرچند این كار سخت است به خصوص در اموری كه از دست ما خارج است همانند نامطلوب و فرسوده بودن ساختمانی كه بازداشتگاه در آنجا قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی كشورمان در خصوص خدمات ارائه شده به مناسبت گرامی داشت هفته نیروی انتظامی نیز گفت: در این هفته خدمات مضاعف به مردم ارائه می دهیم از جمله افزایش ساعت كار تمامی بخش ها اما بخشش جریمه و یا جریمه هایی كه دو برابر شده اند در حوزه اختیارات ما نیست.

احمدی مقدم افزود: اما در حوزه اختیاراتمان در این هفته خودرو و یا موتورسیكلت هایی كه توقیف شده اند با اخذ تعهد، آزاد می كنیم.

وی در خصوص اینكه آیا قرار است گشت های امنیت اخلاقی در كنار مدارس فعالیت كنند، نیز گفت: خانواده ها و مدیران مدارس از ما درخواست داشتند تا اطراف مدارس را از وجود مزاحمان كه قصد اغفال دانش آموزان را دارند، پاك كنیم اما اینكه اطراف مدرسه ها محل فروش مواد مخدراست را به شدت تكذیب می كنیم اگر هم ما اقدامی دراین خصوص انجام دهیم تنها به دلیل درخواست والدین و مدیران مدرسه است.

مقدم با اشاره به اینكه براساس شكایت های مردمی و ارزیابی از رضایت مردم، پلیس راهنمایی و رانندگی از بیشترین انتقاد برخوردار بود، یادآور شد: این پلیس بیشترین برخورد را با بدنه جامعه دارد و شاید به نظر برخی از مردم اعمال قانون آنها سخت گیرانه و یا به دور از رافت بوده بنابراین بیشترین انتقادات از این پلیس است. البته این نشان دهنده مظلومیت پلیس راهور است چرا كه در سخت ترین شرایط انجام وظیفه می كنند اما مورد انتقاد زیاد قرار می گیرند.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، هرساله كارگاه های یك هفته ای به منظور استانداردسازی رفتار پلیس برگزار می شود و از اساتید دانشگاهی و درون سازمانی نیز برای آموزش دعوت می شود. به هرحال صدور بیش از 100 هزار برگه جریمه گلایه نیز دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
حسن غلامی پامساری
۲۱:۰۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
باسلام وخسته نباشید
خدمت محترم شما عرض اینجانب مالک خودروی سمند مدل ۹۵ به شماره پلاک ۲۷و۷۷۱ایران۹۹ میباشم
جناب سردار محترم خودروی بنده بخاطر خلافی بالا که به مبلغ ۶۵۰۰۰۰۰۰ریال توقیف میباشد که از این مبلغ ۶۰۰۰۰۰۰۰ریال ان بخاطر ورود به منطقه طرح و ترافیک بوده و مابقی ان تخلفهای دیگه میباشد جناب سردار بنده بخاطر داشتن بدهی و اقساطی که ماهیانه ۴۵۰۰۰۰۰۰ریال هست واقعا توان خرید طرح ترافیک رو نداشتم بنده با این خودرو مشغول مسافرکشی بودم و تنها منبع درامد بنده همین خودرو بوده که الان نزدیک به ۴اه هستش که توقیف شده مجبور بودم که از هرجا میتونم قرض کنم تا بتونم این اقساط سنگین که به جا مانده از ورشکستگی بنده بجا مانده را پرداخت کنم ولی متاسفانه الان این اقساط عقب افتاده و اینکه بنده هیچ منبع درامد دیگه ای ندارم وتازه بعد از عید جشن ازدواج بنده اونم بعداز ۳سال عقد بودن هستش جناب سردار من با گفتن این موضوعات تنها از وجود مبارک و عزیز و زحمت کش شما درخواست کمک دارم و اینکه اگر امکان داره به بنده کمک کنید و تخفیفی بهم برای پرداخت بدید جناب سردار بنده از خانواده بسیار ضعیفی از نظر مالی برخوردار میباشم حتی همین خودرو هم با گرفتن وام برای پول پیش خودرو اونم به صورت قسطی گرفتم والان بعداز خداوند متعال هیچ امیدی غیراز وجود شما و کرم و بخشش شما ندارم جناب سردار من تقاضا مند هستم که در مورد تخفیف خلافی اینجانب که واقعا از سرناچاری وناگزیری انجام دا م تا بتونم اقساطی که میتونست با عقب افتادنش هم خودم رو در زندان ببینم و هم با ابروی خانواده خودم و حتی جون پدر مادرم بخاطر بی ابروی بازی کنم و از دست دادن همسری که بعداز سالها خواستن هم و گذشت ۳سال به پای بنده ماندن بشه جناب سردارهمین الان هم پدر خانم بنده من رو تهدید کرده که اگر بعداز عید تکلیف زندگی دخترشون را مشخصنکنم و نریم سر زندگیمون دیگه اجازه ادامه زندگی با بنده را نمیده جناب سدار محترم تمنا میکنم خواهش میکنم تمنا میکنم به دست و پاتون میفتم وبه تمام مقدسات قسمتون میدم که یه عنایتی به بنده و زندگی بنده کنید و یه زندگی رو از نابودی و از هم‌پاچیدن نجات بدید خواهش مندم تقاضای بنده را قبول کنید باورکنید من از دار دنیا یه حلقه عقدم مانده که اونم گذاشتم بفروشم برای پرداخت خلافی خود .دستمو بگیرید کمکم کنید این تلفن بنده میباشد
باتشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
من زیاد جریمه میشوم
Iran (Islamic Republic of)
هانی
۱۵:۱۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
سردار مچکریم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
سلام خسته نباشین موتورمو گرفتن خلافی همش دوبل شده میخواستم بدونم به خاطر هفته ناجا بخشیدگی نیست که نصفشو ببخشن اگه هست ممنون میشم بگین
Mauritius
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
سلام بیشتر کسایی که جریمه میشن مسافر کش هستن که بنده خداها باید نصف درامدشونو بدن به جریمه ها
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
سلام خواهشمندم به مناسبت دهه فجر امسال جرایم رانندگی که دوبل شدن رو کسر کنید تا همین فردا بریزیم حساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۳ دی ۱۳۹۴
سلام یه سوال ، جریمه های دوربین هم دوبرابر میشن یا نه (سرعت غیر مجاز ) ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۴
سلام.اگر امکان بخشودگی خلافی نیست.......لطفا جریمه دیرکرد رو حذف کنید که لا اقل با فروش طلای خانمم بتونم پرداخت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۲۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۴
سلام سردار .خواهشا جریمه های دوبل ببخشید تا ما بتوانیم پرداخت کنیم خسته نباشی
Iran (Islamic Republic of)
ایوب مظقری
۱۵:۲۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۴
انشالله که خیر نبینین که اینطور سر این کشور اوردین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۲۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
خواهشند دیرکرد ببخشید قول میدیم پرداخت کنیم تخاف کم میشه ممنون سردار
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۲۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
خواهشند دیرکرد ببخشید قول میدیم پرداخت کنیم تخاف کم میشه ممنون سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
خواهشمنم دوبله جریمه ها ببخشید
Iran (Islamic Republic of)
سلطان خلاف
۱۴:۴۱ ۲۱ تير ۱۳۹۴
من تا امرو نمیدانستم چقدر خلافی دارم حالا بر اورد کردم باید ماشینو بدم هیچ یه بولی هم بزارم رو ماشین تقدیم کنم خخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۴
وقتی کسی خلاف میکنه باید جریمه شه این قانون هست و قابل احترام.
اما برای خیلی ها از جمله خود من پیش اومده اعلام جریمه خیلی دیر بوده و مستقیما دو برابر شده. پرداخت این جریمه واقعا زور داره. من حاضرم تمام جرمیه هام رو بپردازم اما دو برارش رو اصلا!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
قدیر
۱۶:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
میشه طوری برنامه ریزی کنید وقتی جریمه ثبت سیستم شدبلافاصله به راننده پیامک ارسال بشه تاپرداخت کنه دوبرابرنشه. فقط این پیشنهاد یه ایرادی داره که ازنظراقتصادی به نفع شما نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
لارستاقی
۱۱:۱۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
آقایان پلیس تا می توانید فبض تحولی روزانه را از ماشین ها مدل پایین بگیریید عیبی نداره آنها که آب از سرشان گذشت .حالا چه یک وج چه پند وجب . شما هم خسته نباشید .خدا نگهدارتان ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
خواهشمندیم ماموران قبل از جریمه کردن اول راهنمایی و تذکر دهند تا اینکه برای یک موارد کوچک و خاص دست به جریمه شوند.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
دوبرابر شدن جریمه ها همان سود جریمه پرداخت نشده است آیااااااااااااا؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۲۱:۵۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
سلام مال موتورم بخشيده مي شود
Iran (Islamic Republic of)
اسکندری کرمان
۱۱:۱۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۳
کاش فکری به حال جادهاتون میکردین تااین همه تلفات نداشتیم نه جریمه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۴۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۳
اگه شما دیرکرد خلافی خودروها را ببخشید باعث میشه ما زودتر پرداختشون کنیم این هفته هرچی نگاه کردیم نبخشیدید در حالی قصد پرداختش رو داریم وسع ما فقط به اصل خلافی میکشه.
Iran (Islamic Republic of)
براهویی
۱۶:۰۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۳
سریال کارتsmsبه 1101202020بابت خلافی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
من با مدرک لیسانس مسافر کشی میکنم اما هر روز پلیس جریمه ام میکنه که چرا مسافر کشی میکنی!!!!
تاکسی هم که به مجردا نمیدن تا برم تاکسی بگیرم !!!
پس ما چه خاکی به سر کنیم در سی سالگی، حتی نمیتونیم تشکیل خانواده بدیم چون کار و پول نداریم.
خواهشاً رسیدگی کنید ...
United States of America
كارشك
۱۳:۳۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
دوبرابر شدن جريمه واقعا ظلمه . لااقل در هفته نيروي انتظامي بگوئيد هر كس اصل جريمه را پرداخت كند جريمه دوبل بخشيده خواهد شد. فقط در هفته نيروي انتظامي بعد مي بيني كلي رفتن و جريمه ها را پرداخت كردند. از جمله من
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۴۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۳
آفرین مووووووووووافقم منم قول میدم به محض بخشش دیرکردها خلافی خودروام را پرداخت کنم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا
۱۳:۳۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
چرا دراینترنت یااس ام اس دیگرنمیتوانیم خلافی خودرو بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ولی
۱۲:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
باتشکرازپلیس راهور می خواستم بپرسم تکلیف رانندگانی که از روی غرور ولجبازی مامور جریمه شده اند چیست
United States of America
alireza
۱۱:۳۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
آقایی که میگی جریمه حقت بوده!فک نکنم هنوزمهر گواهینامه ات خشک شده باشه!؟چن سال دیگه پشت فرمون بشین ..
ناحق که جریمه شدی اونوقت تشکرکن...!!!
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۱۰:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
اونایی که به نا حق جریمه میشن و دستشون به هیچ جا هم بند نیست چه باید بکنن. ؟؟؟
من خودم یه رد چراغ قرمز برام گذاشتن 90 هزار در صورتی که اون تاریخ در شهرستان خودم نبودم و ازین حرکت نیروی انتظامی کاملا متعجب هستم به راهنمایی و رانندگی هم مراجع کردم و با بیان اینکه برای ما هخم همین مشکل بوجود میاد به توجیح نا مفهوم اشتباهات خودشون میپرداختن...
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۰:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
من بارها جریه شدم و انصافا توی 80% موارد مقصر بودم پذیرفتم و پرداخت کردم.اون 20% هم مربوط میشه به دوربین کنترل جاده ای ...الان دیگه پراید هم توی 120km اخطار میده ولی جاده های محدودیت 110km اگر با سرعت 111km هم بری جریمه می کنن که خداوکیلی نه منطقیه نه انصاف با داشبورد آنالوگ....
United States of America
علی اکبر اختیاری
۰۹:۵۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
ازمسئولین راهنمایی ورانندگی عاجزانه تقاضادارم و خواهش میکنم دوبله ها کم بشه!درسته همه ی ماهابایدتابع قانون باشیم تااینکه جریمه نشیم اما رحمی به فقیروفقرایی که ی ابوقرازه خریده اند وتوش موندند که بااین وضعیت چیکاربکنن بکنید
Iran (Islamic Republic of)
asad
۰۸:۵۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
خبر دار به چپ چپ بهراست راست لازم نيست با۱۹۷مى بينيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
سلام سردار ببخش تا بخشیده شوی هرکس از قانون الهی پیروی کندعاقلتر است سرعت وسبقت در طول زمان از طریق فرهنگ سازی وتبلیقات رسانه ای قابل حل است ومردم فهیم هم این را خودشان درک میکنند تنها مقصر مردم نیستنند واین مقوله دو طرفه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
197 هیچوقت و هیچ زمان پاسخگو نیست. من که نتونستم تا حالا با چنین مرکزی ارتباط بگیرم.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۰:۴۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
سلام من با اینکه جدیدا جریمه شدم ولی این جریمه رو حق خودم میدونم و از هیچکس جز خودم گلایه ای ندارم
پلیس راهور واقعا زحمتکشه و اگه نبود نمیدونم تاالان چندبرابر اینی که هست باید تلفات جاده ای میداشتیم
ز همه عوامل نیروی انتظامی از سرباز وظیفه تا مسوولین رده بالای این مجموعه کمال تشکر رو دارم و امیدوارم هرروز بیشتر از قبل توفیق خدمت رسانی به مردم عزیز ایران اسلامی رو پیدا کنن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۳۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
خیلی کوته فکری علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۱۸:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
مگر قرار است جريمه هاي رانندگي بخشيده شوند اگر بخشيده شوند ظلم بزرگي به امنيت جامعه خواهد شد چون راننده هر غلطي خواهد كرد كه بعداز گذشت مدتي كارهاي خلافي كه كرده بخشوده خواهد شد لذا بايد در اخذ جريمه نبايد كوتاهي شود آنوقت حق راننده هاي با نظم ضايع خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
محمد صادق ابیانه
۱۷:۴۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
بله سرورم هر چه شما بگید درسته. تمام آزاد
Iran (Islamic Republic of)
محمد93
۱۵:۵۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
خدا قوت سردار
آخرین اخبار