سخنگوی دستگاه قضا در هفتادمین نشست خبری/1

پرونده "ریحانه جباری" در مرحله مصالحه است

سخنگوی دستگاه قضا گفت: پرونده ریحانه جباری در حال مذاکره برای اخذ رضایت است و اگر توافق حاصل شود حکم قصاص منتفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ حجت‌لاسلام والمسلمین "غلامحسین محسنی اژه‌ای" در هفتادمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ماه ذی‌الحجه و اعیاد قربان و عید غدیر بلافاصله به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 
 
معاون اول دستگاه قضا در ارتباط با پرونده "ریحانه جباری" که به اتهام قتل بازداشت شده بود و طبق تایید دیوان عالی کشور در آستانه اعدام قرار دارد اظهار داشت: اگر همه ما ملتزم به قانون باشیم به نفع همه خواهد بود و این در حالی است که قانون قصاص یکی از قوانینی مسلم اسلام است و یک حق شخصی برای صاحبان دم است. 
 
دادستان سابق کل کشور ادامه داد: اگر اولیای دم تقاضای قصاص نکنند حکم اجرا نخواهد شد اما اگر اولیای دم تقاضای قصاص داشتند و جرم قاتل ثابت و عمدی بودن آن مشخص شد، حکم به قطعیت می‌رسد که در صورت تقاضای اولیای دم اجرای حکم قصاص طبیعی است. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مرجع تقلید مصداق پرونده را تعیین نمی‌کند افزود: به این پرونده با دقت رسیدگی و با درخواست اولیای دم حکم قصاص صادر شده است، اما اکنون پرونده وی در حال مذاکره برای اخذ رضایت است و چنانچه توافق حاصل شود قصاص منتفی می‌شود و در غیر این صورت حکم قصاص انجام می‌شود. 
 
سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: اینکه در رابطه با این پرونده افراد در حال مذاکره هستند و وقت و زمانی به آن داده شده هیچ ارتباطی با مسائل و فشارهایی که در برخی سایت‌ها، ‌کمپین‌ها و فضای مجازی مطرح می‌شود ندارد اما در هر لحظه که اولیای دم دست از خواسته‌شان بردارند قصاص انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دادستان ، سخنگو ، پرونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار