هر شب با یک داستان واقعی؛

داستان "دختر معتاد شوش" که مادرش در "آمریکا" خوشگذرانی می‌کند!

شاید اگر مادرم بعد از مرگ به خارج از کشور نمی‌رفت و همین جا می‌ماند و مرا زیر بال و پرش می‌گرفت من اکنون در میان این باتلاق دست و پا نمی‌زدم. از شدت عصبانیت و ناراحتی دندان‌هایش را به هم می‌فشرد و همزمان گریه هم امان او را بریده بود. من نگران، به حالات او نگاه می کردم دیگر تصمیم داشتم آن جا را ترک کنم تا بیشتر از این موجبات ناراحتی‌اش را فراهم نکنم.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، درخیابان‌های شوش راه می‌رفتم که ناگهان شخصی در بالای پل هوایی غیر قابل استفاده‌ای، کنجکاوی‌ام را برانگیخت. نزدیک‌تر شدم شخصی که نمی‌دانستم زن است یا مرد و به طرز عجیبی لباس پوشیده بود، در حال مصرف مواد بود که با دیدن من شوکه شد و خودش را کمی جمع کرد.

صحبت‌های این زن معتاد که سیلی آفتاب صورتش را سرخ کرده بود و رگ‌های دستش را می‌شد از چند متری دید،‌ سوژه گزارش امشب است که در ادامه می‌خوانید:

به او نزدیک تر شدم، سلام کردم، ولی جوابی نشنیدم. فقط دستان بی‌رمقش از بیرون لباس معلوم بود. زنی که حتی نمی‌توانستم به چشمانش خیره شوم و راز دلش را از چشمانش بخوانم.

کنارش نشستم و از او خواستم تا ماجرای رسیدنش به این وضع فلاکت بار را برایم بازگو کند. زن معتاد که اعتیاد تمام چهره و بدنش را نابود کرده بود، بعد از مدت طولانی سرش را بلند کرد و با صدایی دورگه در چند پرسش و پاسخ سوالاتم را جواب داد.

اسمت چیست؟ از خودت کمی توضیح می‌دهی؟


...(می‌خواهد که اسمش را ننویسیم) هستم 27 سال سن دارم اما همین طور که میبینی فرقی با یک زن 60 ساله ندارم. سرگذشت درد کسی را درمان نمی‌کند. من مانند آشغالی دور انداخته شدم، چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. زندگی من از گذشته تاکنون سراسر بدبختی و تنهایی بود. راستش قبل از این که از خانه بیرون بزنم خوشبخت نبودم اما هرچه که بود از وضعیت فعلی‌ام خیلی بهتر بود.

چطور به سمت مواد کشیده شدی؟

هرکس به نحوی به سمت این مواد لعنتی کشیده می‌شود و بعد از آن تمام زندگی خود را می بازد. یکی به دلیل رفقای ناباب و دیگری به دلیل خانواده نامناسب و...برای من هم رفیق ناباب و مهمتر از آن نبودن یک خانواده مناسب مرا به این منجلاب کشاند.

چرا می‌گویی خانواده بستر را برای اعتیاد فراهم کرد؟


من همیشه خیلی تنها بودم چه در دوران کودکی و چه در دوران نوجوانی که شروع به کشیدن مواد مخدر کردم. تک فرزند بودم اما با این حال نه مادرم و نه پدرم علاقه و توجهی به من نداشتند و من همیشه حسرت ذره‌ای محبت از جانب آن‌ها را داشتم، تمام کودکی و نوجوانی‌ام چیزی جز تنهایی و غم نبود.

چرا مادر و پدرت این گونه رفتار می‌کردند؟ وضع خانوادگی‌تان چگونه بود؟

پدرم وضع مالی مناسبی داشت، ازنظر امکانات خیلی چیزها برایم فراهم بود اما دریغ از کمی محبت و توجه از سمت والدینم. بعدها متوجه این شدم که مادرم فقط به دلیل وضع مالی پدرم با او ازدواج کرده است و هیچ گاه فرزندی نمی‌خواسته تا خودش را پایبند خانه داری و بچه داری کند.با این حال پدرم نسبت به مادرم رفتار مناسب تری با من داشت او یک پدر ایده آل نبود، اما نسبت به مادرم که بویی از عواطف و احساسات مادرانه نبرده بود خیلی بهتر بود.

برایم بگو چه شد که از خانه بیرون آمدی؟


روز به روز بیشتر احساس تنهایی می‌کردم. حتی یک دوست نزدیک هم نداشتم تا لحظاتم را با او سپری کنم و به مرور زمان که پا به سن نوجوانی گذاشتم با پسران مختلفی آشنا شدم که  حالا دیگر می‌خواستم تنهایی‌هایم را با آن‌ها پر کنم. به خود آمدم و دیدم دختری 13ساله بیشتر نیستم که دچار اعتیاد شدم دیگر راه بازگشتی نبود. من مجبور بودم دراین راه قدم بگذارم چرا که برای کسی در این دنیا اهمیتی نداشتم.

بعد از این که خانواده پی به اعتیادم بردند حتی بیشتر از قبل نسبت به من احساس تنفر می‌کردند،در صورتی که نمی فهمیدند خود آن‌ها عامل اعتیاد مخرب من بودند،بعد از روزها و شب‌ها ناسزا و دعوا مجبور شدم از جایی که فقط اسمش خانه و سرپناه بود، دل بکنم.

بعد از آن که از خانه بیرون زدم اتفاقاتی برایم افتاد که حرفی از آن‌ها به میان نیاورم، بهتر است. لکه دار شدن عفتم کمترین اتفاقی بود که برایم افتاد. بعد از تقریبا 2 سال که واقعا پشیمان شده بودم، می‌خواستم به خانه‌ای که هیچ کس انتظار مرا نمی‌کشید، بازگردم. پیش خود فکر کردم شاید والدینم اینقدر ها هم بد نباشند مرا از این لجن و کثافت بیرون بکشند اما افسوس....

چرا افسوس؟ به خانه برگشتی یا این از تصمیم پشیمان شدی؟


افسوس که زندگی گویا قصد نداشت روی خوش خود را به من نشان دهد؛او که دیگر گریه امانش را بریده بود و نفسش بالا نمی آمد ادامه داد: متوجه شدم که پدرم چندین ماه قبل فوت کرده است و آن زن که بهتر است نام مقدس مادر را به او نگویم چهلم پدرم نشده بود که با دارایی‌ها و ثروت او به آمریکا مهاجرت کرده بود. او حتی برایش اهمیتی نداشت که از من خبری بگیرد. شاید دخترش مرده باشد. سوالی که همیشه در ذهنم موج می‌زد این بود که چرا او حس مادری نداشت.

ای کاش زودتر پشیمان شده بودی چرا اینقدر تأمل کردی؟


2سال.... بدون پدرم دیگر هیچ چیز برایم مهم نبود. هیچ چیز. امیدم بعد از خدا به او بود. می خواستم برگردم و از اوخواهش کنم مرا ببخشد.اما افسوس که دیگر فرصتی نه برای من بود نه برای او.....

شاید اگر مادرم بعد از مرگ پدر به خارج از کشور نمی‌رفت همین جا می‌ماند و مرا زیر بال و پرش می‌گرفت من اکنون در میان این باتلاق دست و پا نمی‌زدم. از شدت عصبانیت و ناراحتی دندان‌هایش را به هم می‌فشرد و همزمان گریه هم امان او را بریده بود. من نگران به حالات او نگاه می کردم دیگر تصمیم داشتم آن جا را ترک کنم تا بیشتر از این موجبات ناراحتی‌اش را فراهم نکنم.

وی ادامه داد:‌ بعد از این که در ناامیدی دست و پا می‌زدم و دیگر امیدی به ادامه زندگی نداشتم با پسری به نام امیر آشنا شدم. بعد از مدتی قرار بود با هم نامزد کنیم. راستش اولین بار بود که طعم عشق را می‌چشیدم اما این احساس شیرین دیری نپایید و خیلی زود دنیا برایم مثل سابق سیاه و تار شد.

چرا؟ چه شد مگر با هم ازدواج نکردید؟

ازدواج که نکردیم هیچ ؛حتی او به من خیانت کرد و مرا تنها گذاشت و رفت. این هم از کسی که گمان می‌کردم قرار است شریک زندگی‌ام شود و مرا از این منجلاب بیرون بکشد. از آن به بعد از تمام دنیا متنفر شدم روی دیدن هیچ مردی را نداشت. از هیچ مردی خوشم نیامد و  رفاقتم با مرد جماعت فقط به بهانه مواد  مخدر بود و بس.

چرا ترک نمی‌کنی؟آیا تا به  حال تصمیم گرفته‌ای که ترک کنی و زندگی جدیدی را شروع کنی؟

وقتی انسان بی‌هدف و بی انگیزه‌ می‌شوی دیگر به این نوع زندگی کردن عادت می‌کنی و همین عادت سم کشنده‌ای برایت می‌شود که ریشه امید را می‌خشکاند.  میان این اجتماع تنهای تنها شدم مردم فقط از معتادان دوری می‌کنند. اما هیچ کس نمی‌داند شاید دنیایی از درد و مصیبت در سینه امثال من نهفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: معتاد ، دختر ، جوان ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
سلام من20سالمه از همون سنی که اون معتاد شده من معتاد شدم الان پاکم به نظر من اون تو سنی نبود که بدون اعتیاد چی بعد که معتاد شده اون ازخونه فرار نکرده اعتیاد کاری کرده که فرار کنه بعد که پخته شده عقل کرده امده ولی چه فاید که اعتیاد تو سرش کاشت که تو امیدی نداری من به خاطر هیچ کس ترک نکردم بخاطر خودم ترک کردم بانظر دوستمون موافقم هرکسی نمیتونه با معتاد جماعت زندگی کنه احسان هستم کوچک همه برام دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۲۲:۵۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
لعنت بر پدر و هزاران لعنت بر پدر چرا که هرچه بر سر فرزند میاید رشته در تربیت و رفتار نامناسب پدر است
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۲:۰۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
وای بر حال ما جوانان همه به فکر پول اند.همدمی نیس
United States of America
سجادخالدی
۱۷:۰۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۳
وای بر شما مردمی که ثروت دارین و به نیازمندان کمک نمی کنید.یا زهرا کمکش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
با سلا م این دختر خانم نیاز بکمک مادی و معنوی دارد و از سازمان های خیریه انشا الله به خدا توکل کند انش الله درست می شود
Iran (Islamic Republic of)
عادله
۱۵:۳۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۳
برادر بزرگ من نزديک 20 ساله اعتياد داره ، بخاطر اينکه پول که سهله وسايل خونه رو کش میره پدر و مادرم هر سال از صفر شروع می کنن ولی خدايش والدينم بيشتر مامانم عاشق ما بچه هاشونن ، واسه مشکلاتی که تو خونه داشتيم من یک ساله مجردی زندگی میکنم هر روز صبح میرم سرکارم و عصر برمی گردم خونه البته زير نظر داداش کوچيکم هستم . الان مثلاً آزادم ولی از چارچوب خارج نمی شم شکر هنوز به يه چيزایی اعتقاد دارم . مامانم ميگه اون اعتياد داره نميتونه بيرون دوام بياره هر چند وقت يبار ترکش ميدن دوباره شروع ميکنه فقط اينو بهتون بگم زندگی کردن با معتاد جماعت کار هرکسی نيست . به نظر من معتاد بيمار نيست (اسمی که دولت مهترم بهشون داده) بلکه اونا دزدند ، متجاوزند ، عياشند ، بد دهنند و همه صفات بد رو دارند . حرف آخر اينکه قلبم واسه اشک تمساح ريختن اونا هيچ وقت نرم نميشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۳
خدا به شما ، برادرتون و خانوادتون کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۱۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۳
از نظر بنده ما واقعا حق نداریم این خانم را قضاوت کنیم چون نه علمشو داریم نه جايگاهشو ولی اون چیزی که بنده بهش اعتقاد دارم آینه که خداوند آنقدر به انسان قدرت داده که با تلاش و ایمان به خدا بتونه بر مشکلات چیره بشه واز نظر من آدم باید در این جور مواقع به داشته هاش امید داشته باشه وبا تلاش و توکل بر خدا داشته هاشو زیاد کنه و نداشته هاشو کم به طور مثال من یک دختری رو می شناسم که پدرش اونو به دوستاش می فروخت ولی این خانم داره میگه پدر خدابيامرزش ایده آل نبود نمیدونم شاید یه روزی من هم جای این خانم بودم به این روز می افتادم چون تا لحظه ای که نفس سرکش در آدما وجود دارد هیچ چیز بعید نیست و ادم نمیتونه خودشو از هر گناهی مبرا بدونه
United States of America
پسر لر
۱۴:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
انسان هیچ وقت یکطرفه باید قضاوت نکنه.
این خانم همه تقصیر ها را می اندازه گردن مامانش در صورتی به نظر من 95 درصد مقصر خودش استو فکر نمیکنی اگر از خونه فرار نمیکردی حالا په زندگی داشتی!! دخترم پستی های زودگذر بدبختت کرد اشتباه کردی از پیش پدر و مادرت فرار کردی
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۳:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
واقعا باید به چنین خونواده ای احسنت گفت که توجه به پول و ثروت رو بر توجه به دخترشون ارجح دونسته اند.هر چند نباید هوس بازی و سوء استفاده دختر از این بی توجهی رو نادیده گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
به نظر من حرفهایش بهانه اس خیلی ها بودن با خانواده بد تر ووضع مالی خیلی بد وبی توجهی والدین که الان زندگی نرمال دارن.پدرو مادر کتکش نمی زند که تماما تو رفاه بوده فقط کم توجه بودن این خانم خوشی زده زیر دلش آزادی مفرط خواسته
Iran (Islamic Republic of)
ممسنی ظلم بار
۱۲:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
اخی تا قیومت توکل کن به خدای مهربان که کمکش کن
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۲:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
باید قدر پدر و مادر خوب را دانست.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۱۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۳
با این نظرت کاملا موافقم همیشه به همسرم هم همینو می گم یکی از نعمت هایی که خدا را به خاطرش شاکرم والدین مهربون و فهیمم هستند که رفتار و اعمالشون هیچ وقت باعث سرشکستگیم نشده ان شاا... ما هم بتونیم والدین خوبی برای فرزندانمون باشیم.
United States of America
sepideh
۱۲:۰۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
دلم میخواد کمکش کنم ، اگه خودش بخواد و همت کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۱:۵۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۳۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
واقعا نارحت شدم
اگه بخوام كمكش كنم بايد چيكار كنم
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۱:۱۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
ای بابا...
من دقیقا دختر 18 ساله ای رو میشناسم که در همین شرایطه مادرش توی خونه مثل دشمن باهاش رفتار میکنه با این تفاوت که این دختر هنوز به اعتیاد مبتلا نشده و هنوز تصمیمی برای فرار از خونه نگرفته و مادرش پدرش رو راضی کرده که اونو زودتر شوهر بده تا از این مسئولیت رها بشه تا کی میخوایم بشینیم و داستان مردم رو گوش بدیم و روضه راه بندازیم اگر مرجع قابل اعتماد قانونی وجود داشت و سر پناهی برای دختران و پسران جوانی که از ترس آبرو اجازه میدن والدین بی رحمشون زندگیشون رو تباه کنن میشد ...این همه جوونامون به کثافت کشیده نمیشدن مگه ما چیمون از بقیه کشورها کمتره که به اولین چیزی که اهمیت میدن آسایش جووناشونه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ميلاد
۱۱:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
حقش بوده........ خودش به سرش اورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
وقتی نشئه می شوی و میری فضا دچار پشیمانی نمی شی آنقدر رفتی فضا تا دچار این بدبختی شدی !!! پس از این به بعد امثال تو بدانند زیادی برن فضا و حالش را ببرند ته آن هم بدبختی است
Iran (Islamic Republic of)
سید جمال
۱۰:۴۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
اگه در زندگی همیشه دیگران رو مقصر بدبختی های خودمون بدونیم هیچ موقع به خودمان زحمت و تلاشی برای بهتر شدن و برگشتن به زندگی نمی دهیم. دیگران را نمی تونیم تغییر بدیم ولی خودمون رو شاید...
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۱۰:۴۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
یا صاحب الزمان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۲۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
از باشگاه خبرنگاران متشکرم که چنین گذارشاتی را برای آگاهی مردم تهیه میکنند اما چه فایده باشگاه خبرنگاران هم مانند این دولت فقط نظاره گری میکنه حتی کمترین کمکی هم نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۱۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
فقط باحضورحجت خداست که امیدداریم دنیاوکشورمان ازفسادنجات پیداکند..
وگرنه امیدی به رهبران نیست
اللهم عجل لولیک الفرج.انشااله
Netherlands
محمد
۰۹:۴۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
خداوندااا کسانی که از بیت المال دزدی می کنن را نابود کن . زیرا اگه این افراد نبودن دولت می توانست به این انسانهای بی پناه پناه دهد.. اللهم عجل لولیک الفرج یا ابا صالح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
برو دنبال مادرت بالاخره هر جي باشه بازم مادرته و بهت كمكميكنه
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۹:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
رزيتا خانم انقد خودخواه مغرور نباش يه دقيقه خودتو جاي اون بدبخت بذار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
اعتیاد بد دردیه ، از خواب که بلند میشی فقط دنبال موادی وقتیم نشه میشی میگی ای کاش بتونم ترک کنم و روزی از نو
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
الکی میگه
Iran (Islamic Republic of)
نينا
۰۸:۵۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
انحصار وراثت رو قبول دارم ولي تو مملكت ما همه چيز با پول و رابطه خريده ميشه حتي انحصار وراثت... ولي هرچي هست زندگي تلخي داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
بنویس داستان اموزنده خیالی
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۰۸:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
سركار خانم رزيتا با سلام بد نيست كمي هم يكديگر را باور كنيم به جاي حل مسئله صورت مسئله را پاك نكنيم ميدونيد يك دختر معتاد بي سر پناه و نا اميد يعني چي ؟ ضمناً از نويسنده اين خبر تشكر ميكنم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
دلت نسوزه هیچ وقت برای امثال این ادما....از ماست که برماست....من هم سرد و گرم روزگار چشیدم ولی خودمو تو منجلاب نداختم این خودش خواسته دوست ناباب هم مزخرفه اول و اخر ادم خودشه و بس....پس دلتون نسوزه به درک......
Iran (Islamic Republic of)
نبی
۰۸:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
فکرکنم زمینه همه بدبختیها مرکزش خودشخص باشد،خداکمک همه مردم بکنداگه صلاح میداند،مخصوصاهمه معتادان راپاک کند
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۰۷:۵۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
ا رزیتا موافقم هستنددختراوپسرایی که باوضعیتی بسیاربدترازاین دارن حماسه آفرینی میکننددرعلم/کاروافتخاری برای مملکتنداین دختره رفته ایاشیاشوکرده بابارودغ داده مادروفراری حالااگرهم راست بگه دربهترین حالت داره توجیه میکنه بی بندوباری هاشو
Iran (Islamic Republic of)
محمدکریمی
۰۷:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
دربسیاری از موارد پدر و مادر عامل گمراهی و بدبختی فرزندانشان هستند . یک نمونه همین خانم است پس دعا کنیم والدین به وظایف خطیرشان واقف شوند . محبت در خانواده ها جاری شود و بچه ها به محبت دیگران نیاز نداشته باشند تا هنگام ازدواج.
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۱:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
الان فهمیدم وقتی میگن تنهای تنها یعنی چی!!! خدایا کمکش کن
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۰۰:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
آخه چه ربطی داشت زود میچسبونی به امام زمان.بنده خدا امام زمان از دست شما مردم چی میکشه
Iran (Islamic Republic of)
رزيتا
۲۱:۴۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
انحصار وراثت تا نباشد چطور مادرش ثروت پدرش را بالا كشيده در ضمن اين نوع ادمها همه رو مقصر ميدانندجز خودشون وپيروى از هواى نفس عشق عناد وگناهكارى اينها را در منجلاب فرو مى برد چند نفرشون موقع تنهايى ورنج با خدا دوستى كردند واز اين دوستى اسيب ديدند دورغگوهاى هوسباز
Iran (Islamic Republic of)
مردم ایران
۰۸:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
دوست عزیز قضاوت شما در باره این مسئله نابجاست. مطمئن باش اگر خودت جای اون و امثال اون بودی اینطوری حرف نمی زدی.
Iran (Islamic Republic of)
مردم ایران
۰۸:۴۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
این جور جوونها نیاز به کمک ما دارن نه زخم زبان ما. من پدری داشتم بیمار بود و از کار افتاده همه بهش سرکوفت میزدن . یه جایی دیدم خیلی حالش بده. تصمیم گرفتم درکش کنم و بهش محبت کنم. حالا بعد از گذشت تقریبا 10 سال شاداب و سرزنده زندگی میکنه. براش کتاب کوروش کبیر و ... گرفتم می خونه . حالا تو فامیل تو همسایه ها با عزت و احترام باهاش برخورد می کنن چون من پسرش فهمیدم مشکل کجاست و از خدا برای حل مشکل کمک گرفتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
100% خودش گناهکاره اما کسایه دیگه هم تو گناه های اون شریکن و کار های اون ها بستر سازی برای گناه ایشون کرده.
دوستی با خدا هم که نمی دونم چی بگم شاید من لایق نبودم که اونجور که باید تجربه نکردم خوشا به حا شما و دیگران که با خدا رفیقن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
همه ادم ها که اعتقاد و ایمان قوی ندارند ، خانواده در شکل گیری شخصیت یک فرد خیلی تاثیر دارد و خصوصاً مادر
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
تا دختر به سن تکلیف نرسیده و مادرش هم همه کاره اس
-
هادی
۱۲:۱۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
حتمافکراونجاش هم کرده !!!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۰۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
خوشم میاد ایرانی رجماعت ذاتا کارشناس به دنیا اومده! اخه خواهر من چرا بدون اینکه شما تمام ابعاد زندگی این بنده خدا رو بدونه در موردش قضاوت میکنه !تازه ما مسلمون هم هستیم چقدر تو دین ما بهمون گفتن دیگران را قضاوت نکنید !تازه شما یه نظر حقوقی هم دادین !!!!!!!!!!!!انشا الله خدا همه رو عاقبت به خیر کنه......................
آخرین اخبار