"جاش ارنست" انتقاد نتانياهو را از سياست آمريکا رد کرد

کاخ سفید روز دوشنبه با رد انتقاد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ، آن را واکنشی مخرب نامید و تاکید کرد وی کمک های آمریکا را به این رژیم طی چند سال اخیر نادیده گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ به نظر می رسد اختلاف دیرینه بین باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و نتانیاهو پس از سفر هفته گذشته نخست وزیر اسرائیل به آمریکا عمیق تر شده است.
نتانیاهو روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت انتقاد آمریکا از اقدام اسرائیل در جهت ساخت یک شهرک یهودی نشین جدید در شرق بیت المقدس مغایر با ارزش های آمریکایی است.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری گفت :« نتانیاهو تلاش می کند با بیان اینکه واکنش ما بازتاب ارزش های آمریکایی نیست ، از اقدامات دولت خود دفاع کند. اما حقیقت این است که سیاست آمریکا در مورد چند دولت روشن است و تغییری نکرده است.»
وی تصریح کرد :« ما با هرگونه اقدام یکجانبه برای پیش داوری درباره مسائل مهم از جمله مسئله بیت المقدس مخالفیم و معتقدیم در مورد این مسائل باید در مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و فلسطین تصمیم گیری شود.»


"جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که ترکیه خطر داعش برای منطقه را درک کرده است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه کنفرانس خبری گفت: تحت نظر گرفتن مرزهای ترکیه با سوریه اولویت کلیدی برای جلوگیری از پیوستن جنگجویان به داعش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار