وزیر خارجه ایتالیا:

رسیدن به توافق جامع با ایران پس از ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر سخت خواهد بود

رئیس آتی سیاست خارجی اروپا روز دوشنبه اعلام کرد رسیدن به توافق جامع با ایران پس از ضرب‌الاجل 24 نوامبر بسیار سخت خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "فدریکا موگرینی"، رئیس آتی سیاست خارجی اروپا اعلام کرد رسیدن به توافق جامع با ایران پس از ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر بسیار سخت خواهد بود .

وزیر خارجه ایتالیا همچنین درباره توافق ایران و گروه1+5  تا زمان باقی مانده به ضرب‌الاجل تعیین شده ابراز امیدواری کرد.

موگورینی  در بخشی دیگر از اظهراتش در خصوص بحران اوکراین گفت :در صورت بهبود اوضاع اوکراین، اتحادیه اروپا تحریم ها علیه روسیه را کاهش خواهد داد، و در صورت وخیم ترشدن اوضاع اوکراین، تحریم ها را تشدید خواهد کرد. 

موگرینی ، وزیر امور خارجه ایتالیا که به این زودی از این سمت کنار می رود و از یکم نوامبر سمت رئیس سیاست  خارجی اتحادیه اروپا را بر عهده می گیرد، در نشست کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا ابراز اطمینان کرد که بحران اوکراین راه حل نظامی ندارد. 

وی با تاکید بر لزوم همکاری اتحادیه اروپا با پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین و پارلمان جدید این کشور که نمایندگان آن ظرف چند هفته آینده برای حمایت از تلاش های دیپلمات های اوکراینی انتخاب خواهند شد گفت :« ما همچنین باید از اقتصاد اوکراین که در آستانه زمستان و خطر کمبود انرژی در وضعیت نابسامانی است، حمایت کنیم.» 

سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا با تصدی موگرینی به ریاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا موافقت کرده اند، اما نمایندگان پارلمان اروپا نیز باید به طور رسمی تصدی وی را به این سمت تایید کنند. 

 روسیه به علت الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود در نیمه ماه مارس و در پی کودتای ماه فوریه در اوکراین، تحت تحریم های غرب قرار گرفته است. تحریم های اولیه شامل ممنوعیت صدور روادید و مسدود کردن دارایی های شماری از اتباع روس بود. اما ادعاهای غرب مبنی بر مشارکت روسیه در درگیری ها در جنوب شرقی اوکراین موجب اعمال تحریم های سختگیرانه تری علیه این کشور شد. اما روسیه این ادعاها را رد کرده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار