اطلاعات سفرتان را با سنسورهای ترافیکی بدست آورید

پژوهشگران کشورمان موفق به طراحی سیستم سنسورهای ترافیکی بلوتوث شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ داده‌های ترافیکی از ملزومات یک سیستم موفق مدیریت هوشمند حمل و نقل است. این داده‌ها برای مدیریت ترافیک و همچنین برنامه‌ریزی بلند مدت و ارائه راه حل‌های ترافیکی پایدار به عنوان یکی از ملزومات مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
بنابراین گزارش داده‌های ترافیکی شامل داده‌های حجم ترافیک، سرعت، GAP,Headway و چگالی و زمان سفر می‌باشد. 

چنانچه برای اندازه‌گیری این داده‌ها از فناوری مختلفی از جمله فناوری‌های مبتنی بر loop detector رادار، مافوق صوت و پردازش تصویر استفاده می‌شود. 

براساس این گزارش زمان سفر یکی از مهمترین پارامترهای ترافیکی است که مدیریت و کنترل سامانه‌های مبتنی بر سیستم‌های هوشمند حمل و نقل کاربرد دارد، در حقیقت زمان سفر یک پارامتر ترافیکی است که از نظر مهم بسیار آسان و از نظر محاسبات بسیار مشکل است. 

در ادامه این گزارش آمده است: روش‌های مختلفی برای محاسبه زمان سفر وجود داشته است که تا به حال به علت سنتی محاسبه، هزینه زیاد، عدم دقت و عدم امکان محاسبه آنلاین کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفته است. 

براساس این گزارش سنسورهای بلوتوث ترافیک می‌توانند اطلاعات دقیقی از مبدا و مقصد افراد یا خودروهای متحرک در ترافیک را ارائه نمایند که این اطلاعات نیز یکی از ورودی‌های مهم تصمیم‌گیری در مدیریت ترافیک شهری است. 


انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار