تقویم تاریخ در آینه ورزش

امروز سه شنبه 15 مهر 1393 هجری شمسی برابر با 12 ذی الحجه 1435 هجری قمری و 7 اکتبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران 69 سال پیش در چنین روزی باشگاه آریان در شهرستان تبریز شروع به کار کرد این باشگاه فوتبالیست‌های بزرگی چون بیوک جدی کار و پرویز کوزه کلانی را تربیت کرد.
 
64 سال پیش در چنین روزی مسابقه دوچرخه سواری قهرمانی تهران با شرکت 85 دوچرخه سوار از خیابان سوم اسفند تا مجسمه‌ و بالعکس‌ تا میدان تجریش برگزار شد در این مسابقه عقیل نظر زاده با زمان 29.51.04  اول شد.
 
همچنین 64 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو صحرا نوردی بزرگ چک و اسلواکی‌ که 6500 دونده در آن شرکت داشتند اصیل زاد و پک‌ قهرمان نامی این کشور به مقام نخست رسید این مسابقه به مسافت 3700 متر برگزار شد و زادوپک‌ رکورد جهانی را شکست.
 
47 سال پیش در چنین روزی در مسابقات شنای دو جانبه انگلستان و آمریکا که در کشور انگلستان برگزار شد رکورد شنای 100 و 200 متر قورباغه جهان در گروه زنان شکسته شد کتی بان از آمریکا توانست رکوردهای پیشین جهان را که به ترتیب 46.09 ثانیه در 100 متر و 77 ثانیه در 200 متر قورباغه بود را بشکند رکورد دار قبلی این دو ماده گالینا‌ از شوروی بود.
 
46 سال پیش در چنین روزی تیم ملی بسکتبال شوروی در گروه مردان در مرحله پایانی رقابت‌های بسکتبال اروپا در شهر ناپل ایتالیا برابر تیم ملی بسکتبال یوگسلاوی 81 بر 72 به پیروزی رسید این تیم عنوان قهرمانی اروپا را  بدست آورد.
 
42 سال پیش در چنین روزی گونتر سنتر‌ کاپیتان تیم فوتبال باشگا مونشنگلاد باخ‌ آلمان غربی و بازیکن قدرتمند تیم فوتبال این کشور را مجمع نویسندگان ورزشی آلمان غربی  با اکثریت آرا به عنوان  فرد سال فوتبال آلمان غربی برگزید در این رای گیری گرد مولر‌ مهاجم نامدار آلمان و فرانس بکن بایر هافبک توانای فوتبال  این کشور در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
 
39 سال پیش در چنین روزی در دیدار برگشت مسابقات فوتبال باشگاه‌های برتر اروپا 2 تیم دیناموکیف شوروی قهرمان مسابقات جام در جام اروپا و بایرن مونیخ آلمان غربی قهرمان جام باشگاه‌های اروپا در شهر کی‌اف برابر هم قرار گرفتند. در این دیدار تیم دیناموکیف شوروی با برتری کامل با نتیجه 2 بر صفر بایرن مونیخ را مغلوب کرد. این تیم عنوان قهرمانی جام برتر باشگاه‌های اروپا را با این پیروزی بدست آورد.

38 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور جام تخت جمشید تیم‌های استقلال تهران و بانک ملی برابر هم قرار گرفتند در این مسابقه که در ورزشگاه امجدیه و در حضور 18 هزار تماشاگر برگزار شد. تیم استقلال موفق شد با نتیجه 2 بر صفر تیم بانک ملی را شکست دهد. گل‌های این مسابقه را محرم عاشوری و حسن روشن به ترتیب در دقایق 18 و 41 زدند.
 
در سال 1973 در چنین روزی دیدا دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال برزیل متولد شد. دیدا که همراه با برزیل یک مقام قهرمانی جام جهانی و 2 مقام نخست جام کنفدراسیون‌ها را کسب کرد طی سال‌های 1995 تا 2006 در 91 بازی بر تیم کشورش به میدان رفت.
 
در سال 1362 در چنین روزی دیدار استقلال و پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های تهران با حضور 120 هزار تماشاگر و به قضاوت حمید خوشخوان در ورزشگاه آزادی انجام شد. در این دیدار استقلال با تک گل دقیقه 56 پرویز مظلومی به برتری رسید.
 
در سال 1373 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدارش در بازی‌های آسیایی 1994 هیروشیما با یک گل مغلوب چین شد.
 
در سال 1378 در چنین روزی تیم ملی ایران در پایان رقابت‌های دو میدانی قهرمانی جوانان آسیا در سنگاپور با تنها نشان نقره روح‌الله عسگری در دو 110 متر با مانع به کار خود پایان داد.
 
در سال 1379 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه در آلمان مقابل هامبورگ به برتری 2 بر صفر رسید. علیرضا امامی‌فر و مهدی مهدوی کیا گلزنان تیم ایران بودند.
 
در سال 1381 در چنین روزی در نهمین روز از بازی‌های آسیایی 2002 بوسان تیم دوچرخه‌سواری تیم کشورمان با تشکل از علیرضا حقی، عباس سعیدی تنها، حسین عسگری و امیر زرگری با حدنصاف 4 دقیقه و 23 ثانیه 108 هزار ثانیه در ماده 4 کیلومتر تایم تریل تعقیبی تیمی به نشان نقره رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: شمسی ، تیم ، مغلوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار