معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور ایران در دیدار با دانشجویان مقیم توکیو:

اتفاقات جدیدی در فضای پژوهشی کشور در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد شده است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور کشورمان با پژوهشگران و دانشجویان ایرانی مقیم توکیو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، عصر روز سه شنبه ۱۵ مهرماه ۱۳۹۳، "سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و معاون علمی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری"وحید احمدی" در سالن سفارت جمهوری اسلامی ایران با جمعی از پژوهشگران و دانشجویان ایرانی مقیم در توکیو دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست سفیر کشورمان ضمن خیرمقدم به معاون رئیس جمهور، معاون وزیر علوم و هیات همراه و حاضرین در جلسه به تشریح جایگاه علمی و وضعیت دانشگاه و دانشگاهیان ایرانی در این کشور پرداخت.

دکتر ستاری و دکتر احمدی در این دیدار به موضوعات مختلف در زمینه رویکرد بنیاد ملی نخبگان در استفاده از ظرفیت متخصصین ایرانی غیر مقیم و نحوه تعاملات دانشجویان با این شرکتهای دانش بنیان پرداختند و در پایان نشست به سئوالات متعدد دانشجویان و پژوهشگران پاسخ دادند.

دکتر ستاری در این دیدار با ارائه فضای پژوهشی در اقتصاد دانش بنیان گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران در خصوص مباحث پژوهشی تغییر کرده و در حال حاضر اتفاقات جدیدی در فضای پژوهشی کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان ایجاد شده است و مراکر فناوری و نوآوری بمنظور حل مشکلات کشورمان، با ایجاد بانک‌های فناوری و متدد‌های جدید در حوزه پژوهشی در حرکت هستند.

وی جذب سرمایه‌های علمی و نخبگان کشور را از مهم‌ترین اهداف کلان و برنامه ریزیهای ملی دولت دانست و اظهار داشت شرکتهای دانش بنیان و موسسات پژوهشی کشور خواهان جذب نیروی‌های متخصص و علاقمند در تمام زمینه‌ها می‌باشد و افرادی هم که قصد دارند در خارج از کشور بمانند می‌توانند ارتباطات خود را با اینگونه سازمان‌ها و موسسات حفظ کنند و به کشورشان خدمت کنند کارهای زیادی هست که می‌توانند با ما در زمینه‌های مختلف در ارتباط باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برای شکل گیری همکاریهای همسو و هدفمند ایرانیان خارج از کشور و تسهیل در برقراری ارتباط با دانشجویان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور از آن‌ها خواست با سایت معاونت علمی و بنیان نخبگان در ارتباط باشند.

ستاری با حمایت از برنامه‌های جدید دولت در ایجاد سازمانهای مردم نهاد گفت: در حال حاضر معاونت در جهت توسعه سازمانهای مردم نهاد گامهای اولیه را برداشته و تعدادی NGO را ثبت نموده و در حال توسعه است وی از پژوهشگران و دانشجویان ایرانی خارج از کشور خواست که در صورت تمایل به این سازمانهای مردم نهاد بپیوندد و اگر در خارج از کشور عضو اینگونه سازمانهای علمی هستند می‌توانند از طریق بنیاد با همه مراکز علمی و پژوهشی، دانشگاه و پارکهای فن آوری و شرکتهای دانش بینان ارتباط برقرار نمایند.

دکتر ستاری از تغییر آیین نامه بنیاد خبر داد و اظهار داشت از اول مهر امسال آیین نامه بنیاد به منظور تسهیل در اجرای آن در حال تغییر است بخشی از آیین نامه شامل اهدای جوائز تحصیلی بنیان تغییر کرده است و به مرور زمان تغییرات اساسی در آیین نامه اعمال خواهد شد.
 
دکتر سیدسپهر قاضی نوری معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی، مهندس علی مرتضی بیرنگ معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی، دکتر وحید احمدی معاون وزیر علوم، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و رییس مرکز روابط عمومی، امیرحسین کاظمی مشاور معاون علمی و رییس حوزه ریاست، دکتر ستاری را در این سفر همراهی می‌کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت و سخنرانی در یازدهمین دوره کنفرانس STS به کشور ژاپن و شهر کیوتو سفر کرده است. دکتر ستاری علاوه بر سخنرانی در اجلاس وزرای علوم و فناوری حاضر در کنفرانس، در دو نشست تخصصی دیگر نیز به بیان رویکردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف علمی و دستاوردهای علمی و فناوری کشور پرداخت وی در نشست هم اندیشی با دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه کیوتو نیز حضور داشت.

این سفر به دعوت رسمی وزیر سیاست علم و فناوری کشور ژاپن از ۱۳ تا ۱۵ مهرماه سال جاری صورت گرفت. پیوند یافته‌های علم و فناوری با نیازهای روز جامعه با تاکید بر محافظت از زمین، ایجاد صلح و آرامش در جوامع انسانی از جمله اهداف برگزاری کنفرانس بین المللی STS است.











انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار