مدیرعامل شرکت مپنا خبر داد

احتمال اختصاص منابع "فروز بی" برای میدانهای جدید

توسعه میدان فروز بی هم اکنون به طور موقت متوقف شده است و در صورت توافق شرکت ملی نفت ایران با شرکت مپنا، کلیه منابع مالی مربوط به این میدان برای میدانهای جدید اختصاص می یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا، روند تلاش دولت برای پرداخت مطالبات پیمانکاران را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: اگرچه بطور دائم پروژه هایی در جریان است و مطالبات به طور خودکار افزوده می شود اما تلاش وزارت نفت و زنگنه، وزیر نفت برای انجام تعهداتشان محسوس بوده و همین تلاش برای ما قابل تقدیر است.
 
علی آبادی با بیان این که پروژه هایی که تحت نظارت شرکت نفت و گاز پارس فعال است، وضعیت  نسبتاً خوبی از نظر رسیدگی و تأمین منابع  دارد، اظهار کرد: در مورد پروژه هایی که از مرکزیت نفت فاصله می گیرد شرایط تغییر کرده و مشکلات از قبیل تأمین منابع مالی بیشتر می شوند.
 
وی افزود: در همین راستا در پروژه هایی نظیر فاز ١٣ و ١٤  که در آن عضو کنسرسیوم هستیم  و یا سایر فازها که به پیمانکار فعال هستیم، به دلیل اولویتهای منظور شده، شرایط بهتری برای کار فراهم و به همان نسبت روند پیشترفتها بهتر است اما در باقی پروژه ها از جمله ال ان جی شرایط متفاوتی وجود دارد.
 
احتمال اختصاص منابع" فروز بی "برای  میادین جدید
 
علی آبادی با اعلام این مطلب که اولویت فعلی وزارت نفت میدانهای مشترک است و "فروز بی" جزو این میدانها قرار نمی گیرد، گفت: توسعه این میدان به طور موقت متوقف شده است و بطور همزمان مطالعه توسعه چند میدان مشترک را آغاز کرده ایم که تا حدود دو ماه آینده این مطالعات تکمیل خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: در صورت تایید مطالعات این میدانها و مناسب بودن شرایط حضور مپنا به عنوان سرمایه گذار و توافق با شرکت نفت، کلیه منابع مالی، انسانی و تجهیزاتی مربوط به میدان "فروز بی" برای میدانهای اختصاص یافته جدید در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار