نایب رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران

حفظ باغات تهران نیازمند بودجه کلان برای تملک است/دولت درتامین منابع مالی کمک کند

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران درباره سرانه فضای سبز تهران گفت: واقعیت آن است که بالا بردن سرانه فضای سبز در تهران و به ویژه موضوع حفظ باغات نیازمند اعتبارات است اما شهرداری تهران چنین اعتباری را در اختیار ندارد و این در حالی است که دولت هم بدهی های خودر را به شهرداری پرداخت نمی کند تا دست مدیریت شهری برای پیشبرد اهداف به ویژه در زمینه حفظ باغات و فضای سبز تهران باز باشد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهدی تندگویان  با اشاره به موضوع قطع 100 اصله درخت در خیابان ولیعصر(عج) تهران گفت: هنوز درختی قطع نشده است، اما کمیسیون ماده پنج در این باره مجوز داده است که بر اساس آن امکان قطع درختان هست. از این رو باید با حضور یزدانی شهردار منطقه یک در شورای شهر تهران ،موضوع بررسی شود .

تندگویان افزود: این در حالی است که حفظ باغات تهران به معنای تملک این باغات از سوی شهرداری تهران است. در شورای شهر هم در این باره مصوبات زیادی وجود دارد که از آن جمله می توان به باغات کن و باغ های حکیمیه اشاره کرد که شورای شهر با پیگیری جدی نیروهای نظامی را از منطقه بیرون کرد تا جنگل ها حفظ شود اما حفظ مابقی باغ های مورد نظر در تهران که مورد توجه مردم ، مسدولان و رسانه ها بوده تنها با تملک امکان پذیر است.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: با وجود اینکه به قدر کافی در این رابطه مصوبات وجود دارد اما مسئله تامین بودجه خرید این باغات است. تنها راه پیش رو آن است که مدیریت شهری با دولت در این رابطه توافق کند که سالیانه رقمی از سوی دولت با عنوان تملک باغات در اختیار شهرداری قرار گیرد که این موضوع تنها با پذیرش و همکاری دولت امکان پذیر است.

تندگویان افزود: البته واقعیت های پیش رو حاکی از این است که در حال حاضر دولت هم توان پرداخت مبالغی تحت عنوان تملک باغات را ندارد چرا که اگر دست دولت باز بود حداقل بخشی از دیون خود به شهرداری را می پرداخت. به هر روی تنها راه باقی مانده، رسیدن به یک جمع بندی از سوی مدیریت شهری و دولت است تا مشکل بودجه در حفظ باغات تهران به نحوی حل شود .

انتهای پیام/

برچسب ها: باغات ، تهران ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار