از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شد؛

ارزیابی خلاصه گزارش عملکرد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۳۹۰

مرکز پژوهش‌های مجس شورای اسلامی عملکرد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۳۹۰ را مورد ارزیابی قرار داد

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، بر طبق گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفترمطالعات برنامه و بودجه دفتر مذکور اعلام داشت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای درسال ۱۳۹۰ برابر ۹/۳۴ هزار میلیارد ریال بوده که بعدا این رقم تحت عنوان مصوب اصلاحی به رقم ۳۷ هزار میلیارد ریال افزایش یافت. در مجموع طی این سال مبلغ ۶/۲۶ هزار میلیارد ریال بابت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پرداخت شد.

امور اقتصادی با ۷۴ درصد بیشترین سهم را از پرداخت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای داشته است. پس از آن امور اجتماعی و فرهنگی با ۱۷ درصد، امور دفاعی و امنیتی با ۳ درصد و امور عمومی با ۶/۰ درصد در مراتب بعدی قرار داشته‌اند. نکته قابل توجه آنکه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای متفرقه از ۱۱۹ هزار میلیارد ریال به ۹۶ میلیارد ریال در مصوبه اصلاحی کاهش یافته است.

در بین امور اقتصادی فصل‌های آب، حمل و نقل و کشاورزی و منابع طبیعی به تریب با ۱۹. ۲۲ و ۹ درصد بیشترین سهم را از پرداخت اعتبارات در اختیار داشته‌اند. اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی از رقم ۵۹ هزار میلیارد ریال مصوب به ۱۱۲ هزار میلیارد ریال در مصوب اصلاحی تغییر یافت. در مجموع نیز مبلغ ۸۳ هزار میلیارد ریال بابت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی پرداخت شد. از بین استان‌ها، استان‌های خوزستان، تهران، خراسان رضوی، فارس و سیستان و بلوچستان بیشترین سهم را از پرداخت‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مرکز ، پژوهش ، تملک ، دارایی ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار