دموکرات‌های کنگره:

بازی "پلیس خوب، پلیس بد" در مذاکرات هسته‌ای ایران دیگر کار ساز نیست

برخی از نمایندگان دموکرات کنگره به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که رویکرد آمریکا موسوم به "پلیس خوب، پلیس بد" با ایرانی‌ها دیگر موثر نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از افزایش فشارها بر "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران خبر داد.

این خبرگزاری با اشاره به احتمال پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس سنای آمریکا  نوشت در این صورتکری برای حصول توافق جامع هسته‌ای با ایران در تنگنا قرار خواهد گرفت.

آسوشیتدپرس در ادامه به فشارهای نمایندگان کنگره آمریکا بر دولت آمریکا پرداخته و می‌نویسد فشارها بر این دولت زمانی از طرف هر دو حزب بود، اما اکنون پراکندگی بیشتری در میان آن‌ها دیده می‌شود.

بر اساس این گزارش جمهوری‌خواهان آمریکا از اینکه پس از گذشت یک سال از توافق موقت ژنو هنوز پیشرفتی در گفت‌وگوها حاصل نشده بی‌قراری می‌کنند اما دموکرات‌ها در حال حاضر از رویارویی با دولت پرهیز  می‌کنند.

چند نفر از نمایندگان دموکرات کنگره که نخواستدنامشان فاششود درباره این تغییر رویکردشان می‌گویند آنها اکنون به این درک رسیده‌اند که رویکرد "پلیس بد، پلیس خوب" که دولت و کنگره از آن به عنوان اهرم فشار در مذاکره با ایران استفاده می‌کردند، دیگر موثر نیست.

آسوشیتد پرس نوشت : اگر  که ایرانی‌ها متقاعد شوند باراک اوباما نمی‌تواند توافقی دائمی با امضای کنگره را به آنها تحویل دهد، انگیزه کمتری برای بازگرداندن برنامه‌های غنی‌سازی خود به عقب خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار