دولت آمریکا از یک قاضی فدرال در منهتن نیویورک خواست به دلایل مربوط به امنیت ملی، رسیدگی به شکایت خصوصی از لابی ضد ایرانی "اتحاد بر ضد ایران هسته ای" را متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، درصورت موافقت قاضی، این نخستین بار است که دولت آمریکا از امتیاز اسرار دولتی استفاده می کند بی آن که انگیزه آن را آشکار کند.

وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد با استفاده از ماده ای که می گوید درمواردی که امنیت ملی در خطر قرار گیرد، دولت می تواند خواستار توقف پرونده قضایی شود، مانع رسیدگی به شکایت ویکتور رستیس، بازرگان یونانی، از گروه «اتحاد علیه ایران هسته ای»، و  بستن پرونده آن شود.

درصورتی که  قاضی ادگاردو راموس، استفاده از این امتیاز را - که پیش تر در مواردی چون تجسس، جاسوسی و انتقال پنهانی مظنونان به تروریسم به کار رفته -  بدون ارائه توضیحات از سوی دولت مجاز بداند، سابقه ای برای موارد آینده  به وجود خواهد آمد که بر اساس آن دولت می تواند با دادن حداقل توضیح برای عموم یا برای طرف های دعوی، از جریان دادگاه جلوگیری کند.

وکیلان دولت می گویند در صورتی که اتحاد علیه ایران هسته ای وادار به نشان دادن مدارک خود در دادگاه شود، امنیت ملی به خطر خواهد افتاد؛ اما جزئیات بیشتری به دست نداده اند.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار