رئیس مجمع واردات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

هشدار نسبت به گسترش برندهای ضعیف و بی کیفیت در بازار

برخوردار گفت:یکی از مولفه های موثر بر تسریع خروج اقتصاد از رکود، کارآمدی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط است.


محمد حسین برخوردار رئیس مجمع واردات در گفتگو با خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: همه کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی بر این نکته توافق دارند که یکی از مولفه های موثر بر تسریع خروج اقتصاد از رکود، کارآمدی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط است. 

وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر عدم وجود برنامه منسجم بلند مدت در برخی دستگاه های اجرایی در کنار تبعات تحریم ها ،کارآمدی بنگاه های اقتصادی فعال درحوزه تجارت بین المللی را تحت شعاع خود قرار داده که این موضوع در میان مدت منجر به تضعیف برندهای شناخته شده و هجوم برندهای ضعیف می شود.

وی با تاکید بر این موضوع که سیاستگذاران باید مراقب حرکت بازار بسمت برندهای ضعیف و بی کیفیت باشند ادامه داد: اساساً موضوع اقبال مردم به کالای شناخته شده و دارای خدمات پس از فروش مناسب، موضوعی است که بطور معمول در سبد هزینه های افراد تلقی می‌شود و جزء اصول رفتار شناسی مشتریان است و بهمین جهت است که بنگاه های اقتصادی، ارتقاء خدمات پس از فروش خود را راهکاری برای افزایش فروش خود می دانند. اما آنچه که امروز در بازار شاهد آن هستیم، تضعیف برندهای شناخته شده و هجوم برندهای ضعیف است.

برخوردار افزود:همه تجار و بازرگانان ترجیح میدهند با کشوری تعامل داشته باشند که دارای نظام ارزی شفاف و با ثباتی باشد تا بتوانند بدون دست اندازهای اداری،فرایند واردات و یا صادرات خودرا به سهولت انجام دهند.اگر قصد داریم برای مقابله با قاچاق برنامه ریزی مدون و بلند مدتی داشته باشیم که موثر واقع شود، مسلما باید برای تجارت خارجی کشورمان تئوری کاربردی موثر و با ثباتی در اختیار داشته باشیم.
 
عضو هیات رئیسه اتاق تهران افزود: در شرایط فعلی هم تولید کننده و هم واردکننده از فشار تحمیل شده از سوی کالای قاچاق و زیر زمینی ناراضی اند.  

رئیس مجمع واردات افزود: تجربه های شکل گرفته در امر تنظیم بازار،کیفیت کالا و کیفیت خدمات پس از فروش را بعنوان شریان حیاتی بنگاه های بخش خصوصی می شناسد و بیانگر این واقعیت است که به دلیل مشکلات جدی و ساختاری در امر تجارت قانونی،کالاهای ضعیف به سهولت میتوانند جایگزین کالاهای قوی شوند و این موضوعی است که نباید بی اهمیت از کنار آن عبور کنیم.

وی ضمن تاکید بر ضروت فرهنگسازی عمومی در خصوص عدم خریداری کالای قاچاق تصریح کرد: دولت باید با بهینه سازی بروکراسی اداری دستگاه های دست اندر کار حوزه تجارت خارجی، تسهیلات ویژه ای را برای واردکنندگان خوشنام،سابقه دار و شناسنامه دار تعریف و اجرایی کند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: برند ، دولت ، کیفیت ، بنگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار