هشدار مرجعیت درباره نقض حاکمیت عراق

مرجعیت دینی درباره نقض حاکمیت در عراق هشدار داد و خواستار حضور گسترده در مناطق درگیری شد

به گزارش گروه  وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از پایگاه المسله، مرجعیت دینی به رهبران سیاسی عراقی درباره هر تلاشی که دخالت در امور حاکمیتی عراق را منجر شود هشدار داد.
 
احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کربلا گفت: خطر واقعی که کشور ما را تهدید می کند، خطر تروریسم است و مقابله با آن مسئولیت همگانی را طلب می‌کند زیرا همه در معرض تهدید قرار دارند.
 
وی افزود: نیروهای امنیتی به همراه نیروهای مردمی بازوهای کوبنده ملت علیه تروریست‌ها هستند و مسئولیت تاریخی، ملی و اخلاقی در این زمینه دارند. شکست غیرقابل قبول است.
 
الصافی بیان کرد: حضور نظامی در مناطق درگیر با تروریست‌ها باید افزایش یابد و همه امکانات فراهم شود و فرماندهان باکفایت در عرصه حاضر شوند و روحیه جنگی و دلاوری را در میان رزمندگان بالا ببرند.همه تجهیزات لازم و مواد ضروری شامل خوراک و نوشیدنی باید فراهم شود و ارتباط میان فرماندهان نظامی باید به آسانی صورت گیرد.
 
وی تاکید کرد: ارزیابی دقیقی باید از اوضاع به شکل روزانه به عمل آید و نقاط قوت تقویت شود و نقاط ضعف از بین برود. فراهم آوردن لوازم و امکانات به شکل موفق در جنگ با تروریست ها در وهله اول بر عهده دولت است.‎
 
الصافی افزود: رهبران سیاسی باید وحدت کلمه و مواضع خود را با توجه به شرایط خطرناک کشور حفظ کنند و درباره هر دخالتی در امور حاکمیتی با انگیزه های مشخص در شرایطی که تروریسم همه جامعه جهانی را تهدید می کند محتاط  باشند. هرتلاشی نباید به زیان حاکمیت عراق و به مثابه دخالت منفی در امور کشور باشد.
 
وی تصریح کرد: دولت باید از همه امکانات موجود از طریق روابط خود با کشورهای برادر و دوست برای مقابله با کمبودها و نارسایی های امنیتی استفاده کند اما هر تصمیمی باید کاملا عراقی باشد و این تحکیم اعتماد میان گروه‌های سیاسی و تلاش برای وحدت مواضع را برای حفظ وحدت کشور و حاکمیت آن را طلب می کند.
 
الصافی از دولت خواست که اماکن مناسبی برای آوارگان بیابد به ویژه که برخی از آنها در مدارس و حسینیه ها و اماکن مشابه آن به سر می برند و درخواست هایی برای تخیله این اماکن با توجه به زمان شروع سال تحصیلی و نزدیک شدن به مراسم عاشوراء وجود دارد.دولت عراق باید موضوع آوارگان را در اولویت اصلی خود قرار دهد./انتهای پیام

منبع : تسنیم

برچسب ها: وبکردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.