افسردگی در روانشناسی به معنای سرماخوردگی روانیست

یک روانشناس گفت: افسردگی در روانشناسی به معنای سرماخوردگی روانی تعریف شده است که می تواند متداول باشد و اصولا همه افراد در زندگی روز مره خود با آن درگیر می شوند.

 حسین ابراهیمی مقدم، روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه افسردگی قدرت متفاوت  را تضعیف می کند و باعث بروز رفتارهای نامعقول می شود، گفت: چیزی که افسردگی را دشواری سازد طول افسردگی و میزان شدت آن است که معمولا با کاهش انگیزه و پایین آمدن خلق و خوی افراد افزایش می یابد.
 
وی افزود: افسردگی می تواند باعث ابتلا بیماری به انواع بیماری های  جسمی از جمله کاهش اشتها و بیماری های روانی از جمله عدم تعلق و  دوست نداشتن در افراد شود.
 
وی اضافه کرد: فرد افسرده نسبت به دنیای پیرامون واکنش مثبت و درستی را انجام نمی دهد و همیشه با یاس و ناامیدی به دنیا می نگرد.
 
این روانشناس در ادامه گفت: افراد افسرده جنبه های مثبت زندگی را در نظر نمی گیرند بلکه همواره جنبه های منفی زندگی را اغراق و بزرگنمایی می کنند.
 
وی با اشاره به اینکه افسردگی بیشتر از دهه چهارم عمر شروع می شود، اظهار داشت: با وجود اینکه افسردگی بیشتر از دهه چهارم عمر شروع می شود اما امکان شیوع آن در تمام سنین نیز وجود دارد.
 
ابراهیمی مقدم بیان داشت: افسردگی می تواند منجر به عدم تمرکز و مسئولیت پذیری در زندگی شود بنابراین ممکن است فرد افسرده کنترل و تمایل خود را برای ادامه زندگی از دست دهد و موجب عدم لذت خود در زندگی شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد:در این هنگام فرد افسرده به سمت بد بینی، انتقاد، عدم اعتماد به نفس  کاهش احساسات و قدرت تخیل هدایت می شود.
 
این روانشناس اظهار داشت: وجود مشکلات هورمونی از یک سو و وجود مشکلات شناختی در افراد افسرده از سوی دیگر علت این بیماریست.
 
وی با اشاره به اینکه اختلال افسردگی در زنان دو برابر مردان است، گفت: بحث افسردگی در زنان را می توان به وابسته بودن مسائل ژنتیک در نظر گرفت.
 
وی خاطر نشان کرد: برای درمان این بیماری ابتدا باید به ریشه آن شناخته شود.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار