امروز شنبه 19 مهر 1393 هجری شمسی برابر با 16 ذی الحجه 1435 هجری قمری و 11 اکتبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 63 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی ورزش‌های باستانی ایران به پایان رسید. در کباده سعادتی و در سنگ گرفتن حبیب‌اله بلور هر 2 اول شدند.

71 سال پیش در چنین روزی مسابقات ژیمناستیک قهرمانی کشور در تهران به پایان رسید. در بارفیکس علی یزدزاده از مشهد، در پارایل محمود نامجو از تهران و در حرکات زمینی غضنفر جباری از تهران اول شد.

 در رده بندی تیمی؛ تهران با 27 امتیاز اول و تیم مشهد با 17 امتیاز دوم شد.

گفتنی است، محمود نامجو نخستین رئیس فدراسیون ژیمناستیک کشور نیز بوده و در عرصه ورزش وزنه‌برداری نیز عناوین بسیاری کسب کرده است.

53 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو و میدانی در ماده 10 گانه به پایان رسید. نجم‌الدین فارابی با 5442 امتیاز قهرمان ایران شد. پس از او بهمن اتابکی از شیراز با 4101 امتیاز به مقام دوم رسید و دربخش از اصفهان با 3227  امتیاز سوم شد.

همچنین 53 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی قهرمانی جوانان ایران در تهران به پایان رسید.

در وزن اول عباس رجبعلی، در وزن دوم نصرت‌اله تاجیک، در وزن سوم عبدالمجید حمیدی، در وزن چهارم سیدحسین تهامی، در وزن پنجم    ابوالفضل رخشان، در وزن ششم علی میرانی و در وزن هفتم داوود قلعه‌نویی کشتی‌گیرانی بودند که به مقام نخست این مسابقات دست یافتند.

44 سال پیش در چنین روزی در یک رکوردگیری رسمی که به همت فدراسیون دو و میدانی ایران برای انتخاب اعضای تیم ملی برای شرکت در بازی‌های آسیایی بانکوک برگزار شد. حسین جاویدآرا در ماده پرتاب نیزه رکورد ایران را شکست. او نیزه را 68متر و 28 سانتی متر پرتاب کرد و رکورد پیشین ایران را که 67 متر و 51 سانتی‌متر و متعلق به محسن خلیل‌زاده بود شکست این رکوردگیری در ورزشگاه امجدیه برگزار شد.

43 سال پیش در چنین روزی در مسابقات وزنه‌برداری اتحاد جماهیر شوروی که در شهر وروشیلف برگزار شد.

گلدستر در دسته سبک وزن با بلندکردن 153 کیلوگرم وزنه در حرکت پرس 0.5 کیلوگرم رکورد جهانی را افزایش داد. حد نصاب قبلی نیز متعلق به خودش بود همچنین 43 سال پیش در چنین روزی چهارمین دوره بازی‌های نیمه نهایی شطرنج قهرمانی جهان در پایتخت آرژانتین برگزار شد. بابی فیشر استاد بزرگ شطرنج آمریکایی برابر تیگران پتروسیان استاد بزرگ شطرنج شوروی قرار گرفت و پس از 12 دور رقابت به نتیجه مساوی رسید. برای راهیابی به دور بعد مقرر شد که مسابقه دیگری بین آنها برگزار شود.

41سال پیش در چنین روزی مسابقات انتخابی تیم ملی بوکس ایران برای اعزام به مسابقات بین‌المللی به پایان رسید. در 48 کیلوگرم اکبر قلعه پور، در 51 کیلوگرم باباسیان و در 54 کیلوگرم هاشم چاووشیان، در 57 کیلوگرم جبار فعلی، در 60 کیلوگرم حسین اغماض، در 63.5 کیلوگرم فرشید انتقامی، در 67 کیلوگرم علی بحری، در 71 کیلوگرم محمد آذر خرین، در 75 کیلوگرم آرمیک آساتوریان و در سنگین وزن مسعود حاج رسولی به عضویت تیم ملی بوکس ایران درآمد.

در سال 1971 در چنین روزی در مسابقه نهایی رقابت‌های تنیس جام دیویز در شهرت شارلوت آمریکا، آمریکا 3بر2 رومانی را مغلوب کرد.
در سال 1994 در چنین روزی در پایان سیزدهمین دوره رقابت‌های والیبال مردان جهان در یونان تیم ایتالیا به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های هلند، آمریکا و کوبا به ترتیب دوم تا چهارم شدند.

در سال 1343 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه‌اش در بازی‌های المپیک 1964 توکیو مقابل آلمان شرقی 4 بر صفر شکست خورد.

در سال 1377 در چنین روزی در پایان مسابقات بسکتبال جام حذفی باشگاه‌های تهران یادواره مرحوم محسن علامیر، تیم پیکان به مقام قهرمانی رسید.

در سال 1379 در چنین روزی در پایان سومین دوره رقابت‌های هندبال جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا در کویت تیم پیکان سبزوار نماینده کشورمان به مقام چهارم رسید.

در سال 1382 در چنین روزی تیم ملی فوتبال جوانان ایران در اولین مسابقه‌اش در چارچوب رقابت‌های انتخابی قهرمانی آسیا در تهران مقابل ترکمنستان به برتری 4 بر 2 رسید.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: تقویم ، تاریخ ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.