مسئول کُرد: داعش روی دیگر سکه ترکیه است

نماینده حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه، داعش را روی دیگر سکه ترکیه دانست و اعلام کرد که سقوط شهر کوبانی سوریه به معنی شکست ائتلافش بین المللی خواهد بود

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، نماینده حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه، داعش را روی دیگر سکه ترکیه دانست و تاکید کرد که سقوط شهر عین العرب (کوبانی)، به مثابه شکست آمریکا و ائتلافش خواهد بود.

"محمد ایبش" جمعه شب در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ما با همه امکانات ناچیزمان به دفاع از کوبانی برخاسته ایم و هیچ راهی جز مقاومت نداریم؛ حتی شهروندان هم به دفاع از شهر همت گماشته اند و به نیروهای یگان های حمایت مردمی کمک می کنند.

وی از کوتاهی جامعه جهانی به ویژه آمریکا در حمایت از شهر کوبانی به شدت انتقاد کرد و گفت: آن ها از بروز فاجعه در این شهر داد سخن می دهند، اما آن طور که باید، برای نجات آن اقدامی نمی کنند و به هیچ چیزی جز منافع و راهبردهای خود اهمیت نمی دهند و گواه این مساله، اظهارات "جان کری" وزیر امورخارجه آمریکاست.

ایبش در پاسخ به این سؤال که اگر کوبانی به دست داعش بیفتد، کردها چه خواهند کرد، اظهار داشت: با وجود گذشت 25 روز از تلاش داعش برای اشغال کوبانی، این شهر، همچنان مقاومت کرده است با این حملات بی امان گروه تروریستی داعش با حمایت ترکیه همچنان ادامه دارد. اگر شهر سقوط کند، مبارزه را از شهرها و روستاهای دیگر ادامه خواهیم داد.

نماینده حزب اتحاد دموکراتیک، داعش را روی دیگرِ سکۀ ترکیه به ویژه در دوره اردوغان دانست و خاطرنشان کرد: هدفِ ترکیه از حمایت از داعش، ازسرگیری ایفای نقش در مساله سوریه از طریق کردها است. ترکیه همچنین می خواهد خودگردانی دموکراتیک کردها را نابود کند و راهی به سوی انتقال نفت از چاه های دیرالزور به ترکیه و از آنجا به دیگر کشورها باز کند.

"محمد ایبش" سپس تاکید کرد: آمریکا، پیش از این، برای مبارزه با اتحاد جماهیر شوروی، سازمان القاعده را در افغانستان ایجاد کرد و اکنون نیز داعش را ایجاد کرده است تا از آن، علیه خودگردانی دموکراتیک استفاده و راه حل مدنظر خود در سوریه تحمیل کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسئول ، کُرد ، داعش ، دیگر ، سکه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار