بندرعباس؛

اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت از ۱۵ آبان

مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت با ابلاغ اجرای مفاد کتاب « ارزشهای نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۳» از ۱۵ آبان اجرا می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس  رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:با اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت بیش از ۳۰۰ خدمت جدید زیر پوشش بیمه قرار می گیرد.

دکتر شکاری با اشاره به واقعی شدن تعرفه های پزشکی در این مرحله افزود : با اجرای این طرح بیش از هزار و ۷۰۰ خدمت پزشکی دارای تعرفه های قانونی می شود.

 وی گفت: با اجرای این طرح حقوق پزشکان و کادرهای پزشکی ۳ برابر می شود و این موضوع زمینه را برای کنترل تعرفه های غیر قانونی فراهم می کند.

شکاری افزود : همزمان با اجرای این طرح ، طرح نظارتی عملکرد پزشکان نیز با جدیت تمام اجرا می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : با اجرای این طرح هزینه های بستری در شهرها به کمتر از ۵ درصد و در روستاها به کمتر از ۳ درصد کاهش می یابد.

دکتر شکاری با اشاره به پرداخت ۸ میلیارد تومانی معوقه های پزشکان و کادرهای پزشکی استان گفت : پرداخت این معوقه ها از منابع داخلی دانشگاه علوم پزشکی و اعتبارات طرح تحول نظام سلامت انجام شد.

وی گفت : با پرداخت این معوقه ها در استان شاهد افزایش کیفیت و خدمات در بیمارستان ها خواهیم بود.

کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی ، ترویج زایمان طبیعی و ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی از مهمترین برنامه های مرحله نخست طرح تحول و ارتقاء شاخص های بهداشتی ، بهبود کیفیت خدمت ، رضایت مردم ، کنترل هزینه ها و عدالت در سلامت نیز از مهمترین برنامه های مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت است.

انتهای خبر/ش

برچسب ها: اجرا ، طرح ، نظام سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.