نقوی‌حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

آشیانه گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان/ کمیسیون امنیت ملی خواستار برخورد جدی دولت با اسلام‌آباد است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه همواره شاهد هستیم که گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان آشیانه و تسلیحات انفجاری را تامین و به طور ناگهانی به اقدام تروریستی در مرزهای شرقی کشورمان دست می‌زنند و دوباره به خاک این کشور فرار می‌کنند.

"سید‌حسین نقوی‌حسینی" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برخی اقدامات تروریستی مرزهای شرقی کشورمان، اظهار داشت: همان گونه که می‌دانید مرزهای شرقی کشور هر از چند گاهی دچار ناامنی‌هایی می‌شود که در این فضای ناامن، گروه‌های تروریست دست به اقدامات ناجوان مردانه‌ می‌زنند.

وی ادامه داد: البته علت وجود این ناامنی‌ها، عدم امنیت در داخل مرزهای کشورمان نیست چرا که مرزهای داخل و حوزه‌های مرزی کشورمان دارای امنیت کامل است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه این اقدامات تروریستی که به صورت دزدانه صورت می‌گیرد از خاک کشورهای همسایه سازماندهی می‌شود زیرا به جهت عدم امنیت در مرزهای کشور همسایه شرقی کشورمان مثل پاکستان،‌ این نوع عملیات‌های تروریستی شبانه صورت می‌گیرد.

نقوی‌حسینی افزود: متاسفانه همواره شاهد هستیم که گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان آشیانه و تسلیحات انفجاری را تامین و به طور ناگهانی به اقدام تروریستی در مرزهای شرقی کشورمان دست می‌زنند و دوباره به خاک کشور پاکستان فرار می‌کنند.

وی ادامه داد: به همین جهت مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای حمایت از نیروهای انتظامی که مسئولیت امنیت مرزهای کشورمان را دارند اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است و برای تقدیر از زحمات نیروی انتظامی به جهت دفاع از امنیت کشور به طور مستمر هیات‌هایی را اعزام می‌کنند چرا که تامین امکانات پشتیبانی از نیروی انتظامی لازم است.

نقوی حسینی اظهار داشت: به طور مستمر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از دولت خواسته که با کشور پاکستان برخورد و درخواست کند که امنیت مرز خود را تامین کند در غیر این صورت کشورمان در این زمینه خود اقدام می‌کند زیرا ایران قابلیت این را دارد که به خاک پاکستان و محیط‌های ناامن ورود و آنها را پاکسازی کند اما در هر صورت مسئولیت این اقدام به عهده دولت پاکستان است.
 
وی افزود: چرا که این گروه در خاک ایران خود را تجهیز نمی‌کنند و شاهدیم این عملیات نظامی را در خاک پاکستان انجام می‌دهند و به طور ناگهانی وارد خاک ایران و عملیات تروریستی انجام داده و دوباره به کشور خود فرار می کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولیت جلوگیری از اقدامات تروریستی این گروه‌ها به عهده کشور پاکستان است، آخرین جلسه‌ای که کمیسیون امنیت ملی تشکیل داد دولت پاکستان را محکوم کرد و از این دولت خواست تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد، تصمیم نهایی این جلسه بر این قرار شد که هیاتی را به مرزهای شرقی اعزام کند. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: مرز ، پاکستان ، شرق ، همسایه ، ناامنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار