کرمان ؛

انجام مبارزه بیولوژیک در سطح 400 هکتار از مزارع فاریاب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاریاب گفت: مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ذرت در سطح 400 هکتار از اراضی آلوده این منطقه انجام شده است.

محمدرضا واحدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود: انسان همواره از دیرباز با مشکل آفات و بیماری‎های گیاهی برای تولید محصولات کشاورزی مواجه بوده و بر همین اساس در راستای حفظ محصول تولیدی خود به روش‎های مختلف با آفات نباتی مبارزه کرده است.
وی گفت: با به‎کارگیری روش‎های تلفیقی در مبارزه با آفات نباتی اعم از کنترل زراعی مکانیکی، شیمیایی و بیولوژیکی میزان مصرف سموم شیمیایی کاهش یافته و روش‎های غیرشیمیایی مبارزه با آفات آغاز شده است.
واحدی تصریح کرد: بر این اساس در این منطقه نیز کارشناسان کشاورزی با استفاده از روش‎های مبارزه بیولوژیک در قالب مدیریت تلفیقی اقدام به کنترل آفت کرم بلال ذرت در مزارع کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاریاب گفت: در راستای سیاست‎های کاهش مصرف سموم و استفاده از روش‎های کنترل بیولوژیک آفات مرحله اول رهاسازی زنبور براکون در مزارع ذرت شهرستان انجام شده است.
واحدی عنوان کرد: در این مرحله تعداد 200 هزار زنبور براکون در سطح 400 هکتار از اراضی آلوده در منطقه فاریاب رهاسازی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاریاب گفت: مرحله دوم رهاسازی این نوع زنبور در هفته جاری انجام می‎شود./ش/ن
برچسب ها: مبارزه ، آفت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.