ایندیپندنت:

استفاده غیرقانونی دولت انگلیس از پهپادهای جاسوسی

روزنامه ایندیپندنت نوشت: براساس یک توصیه قانونی بسیار مهم که به وزارت کشور انگلیس تحویل داده شده است، استفاده دولت این کشور از پهپادهای جاسوسی احتمالا غیرقانونی اعلام خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، برخی ادارات دولتی و نیروهای پلیس به طور فزاینده ای از سامانه های هوایی کنترل از راه دور استفاده کرده اند با این وجود راهنمایی حقوقی هشدار داد که براساس قوانین فعلی انگلیس احتمالا نگهداری و استفاده از اطلاعات جمع آوری شده با کمک این پهپادها برای سرویس های امنیتی غیرقانونی است. 

طرح این مسئله زمانی انجام شد که مجلس عوام انگلیس خود را برای سوال از مقامات دولتی در روز دوشنبه درمورد استفاده از پهپادها آماده می کند. کمیته فرعی اتحادیه اروپای مجلس عوام قرار است از مقامات ادارات مختلف درمورد سیاست استفاده از پهپادها از جمله نگرانی های امنیت ملی توضیح بخواهد.   

روزنامه ایندیپندنت در ماه سپتامبر افشا کرد که اکنون بیش از 300 کاربر ازجمله برخی نیروهای پلیس مجوز استفاده از پهپادها در آسمان انگلیس را در اختیار دارند. 
این روزنامه روز یکشنبه هم متوجه شد که وزارت کشور و اداره محیط زیست، غذا و امور روستایی به استفاده از پهپادها اذعان داشته اند، هرچند که وزارت کشور از تایید به کارگیری پهپادها به دست نیروهای ام آی 5 یا هر نهاد امنیتی مخفی دیگری در آسمان انگلیس خودداری کرده است.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار