تظاهرات هزاران معترض کرد در اروپا علیه "داعش"

ده‌ها هزار معترض کرد در اروپا در اعتراض به اقدامات ناکافی علیه اقدامات تروریستی گروه داعش به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،‌ به نقل از شبکه خبری راشا تودی، ده‌ها هزار معترض کرد روز شنبه به خیابان‌های دوسلدورف، پاریس و لندن آمدند و خواستار اقدامات بیشتر برای محافظت از شهر مرزی کوبانی، واقع در شمال سوریه در برابر اقدامات تروریستی داعش شدند.
 
حدود 200 هزار تن از معترضان کرد در چندین شهر آلمان نیز دست به برگزاری راهپیمایی‌های صلح‌آمیز زدند. معترضان به سمت پارلمان محلی حرکت کردند و با در دست داشتن بنرهایی حمایت خود را از کردهای غیرنظامی کوبانی (عین‌العرب) اعلام کردند. معترضان همچنین پرچم‌های حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) را به همراه داشتند و عکس‌هایی از عبدالله اوجالان، رهبر محبوس حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را حمل می‌کردند.
 
هدف از راهپیمایی معترضان کرد این است که توجه جامعه جهانی را به سمت اقدامات داعش در کوبانی که هم‌مرز ترکیه است، جلب کنند.
 
تظاهرات معترضان در لندن مقابل پارلمان انگلیس برگزار شد و چندین معترض کرد بازداشت شدند که طبق گزارش رسانه‌های خبری بازداشت سه تن از آنان خشونت‌آمیز بوده است. معترضان پلاکاردهایی با نوشته: "داعش = تروریست" به همراه داشتند.
 
با این حال تظاهرات کردها در فرانسه صلح‌آمیز برگزار شد و معترضان حمایت خود را از مردم بی‌گناه محاصره شده در کوبانی اعلام کردند. برخی از معترضان نیز خشم خود را از بی‌تفاوتی دولت ترکیه نسبت به کردهای کوبانی اعلام کردند و پلاکارهایی با عنوان "نه به منطقه حائل" حمل می‌کردند. دولت آنکارا با این دلیل که باید منطقه حائل در سوریه ایجاد شود، از مشارکت در این درگیری خودداری کرده که با انتقادهای بین‌المللی همراه بوده است.
 
این تظاهرات‌ها در حالی انجام می‌شود که شبه‌نظامیان تروریست داعش همچنان در حال پیشروی در کوبانی هستند و برخی از مناطق این شهر مرزی تحت کنترل آنها قرار گرفته است. پیشتر والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور هماهنگی کمک‌های اضطراری با درخواست برای کمک به ساکنان محاصره شده کوبانی گفت: اگر ما هم‌اکنون اقدام نکنیم، یک تراژدی دیگر برای مردم سوریه و لکه ننگی برای وجدان بشریت اتفاق می‌افتد.
 
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور هماهنگی کمک‌های اضطراری روز جمعه هفته گذشته از جامعه بین‌الملل درخواست کرد تا به ساکنان محاصره شده شهر کوبانی، واقع در شمال سوریه کمک کنند.
 
استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه نیز گفته است، در صورتی که کوبانی تصرف شود بیش از 12 هزار تن احتمالا کشته می‌شوند. به گفته وی، تندروها کنترل 400 کیلومتر از مرز سوریه با ترکیه را در دست گرفته‌اند و حدود 700 تن از جمله سالخوردگان در این شهر سوریه گرفتار شده‌اند./  انتهای پیام


منبع : ایسنا
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار