تبریز؛

برگزاری مانور زلزله و تخلیه اضطراری در شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی

مانور زلزله و تخلیه اضطراری در دومین روز از هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، در این مانور که با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، جمعیت هلال احمر استان و اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و واحدهای ذیربط این شرکت برگزار شد ، کارکنان طی دو مرحله دراین مانور شرکت کردند. در مرحله اول این مانور کارکنان با شنیدن صدای آژیر در محل های امن پناهگیری و با شنیدن آژیر دوم از مسیر های اضطراری تعیین شده به طرف محل های تجمع سه گانه حرکت نمودند.

گروه های ویژه امداد و نجات شرکت آب منطقه ای متشکل از کارکنان اداری و نیروهای بسیجی به آمارگیری، تریاژ ، کمکهای اولیه و انتقال مصدومین و ... طبق آموزشهای ارائه شده با همکاری امدادگران هلال احمر استان پرداختند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه این مانور با اشاره به اجرای مطلوب مانور در شرکت آب منطقه ای بر اساس استانداردهای امداد و نجات و رعایت اولویتها،  با تأکید بر اهمیت انجام فعالیت های آموزش همگانی برای مقابله با خسارات احتمالی بخصوص در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی ،از اهتمام کارکنان و مدیران شرکت در برگزاری این مانور قدردانی نمود .

دکتر ساعی همچنین گفت : بر اساس نتایج علمی پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ، عکس العمل های مناسب در شرایط ساختمانی شهری و روستایی متفاوت است و مردم باید به اقتضای استحکام ساختمان در هنگام وقوع زلزله به پناهگیری و یا خروج فوری اقدام نمایند.

پیش از سخنان مدیر کل مدیریت بحران استان ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری مانورهای زلزله ، بر اهمیت اطلاع رسانی و آگاه سازی تأکید و از دست اندرکاران برگزاری مانور قدردانی کرد.

مهندس غلامرضا هاشمی افزود: باید از این مانورها درس گرفت و برگزاری آنها را فرصتی مغتنم برای شناسایی و رفع مشکلات و آمادگی برای رویارویی با بحران های واقعی تلقی کرد.

 

 انتهای پیام/ش

 

 

 

برچسب ها: مانور ، زلزله ، برگزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.