نوای دل نشین زمزمه‌های بهشتی گوش‌ها را می‌نوازد، چشم‌ها خیره به مولودی است که بردستان حوریان بهشتی آهسته‌آهسته برجایگاه و کرسی ولایت و غدیر خم نشانده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نوای دل نشین زمزمه‌های بهشتی گوش‌ها را می‌نوازد، چشم‌ها خیره به مولودی است که بر دستان حوریان بهشتی آهسته‌ آهسته برجایگاه و کرسی ولایت و غدیر خم نشانده می شود.

گل‌های بهشتی در فضای دل انگیز وصال نبوت و ولایت عطر افشانی می‌کند، چه با شکوه است نوازش گرم الهی بر شانه‌های فاتح خیبر،چه شده است معبود فریاد برمی‌آورد که ای پیامبر(ص) تمام کن حجت را بر خلق و بخوان علی(ع) را وصی و جانشین خود، هرکسی محمد (ص) ولی اوست پس علی(ع) ولی اوست.

هزاران نفر در غدیر خم منتظر مژده پیامبر(ص) هستندچه شده؟ او چه می‌خواهد بگوید...؟

قاصد ولایت می‌فرماید: ای مردم پروردگار عالمیان فرمان داده است که علی (ع) جانشین من است پس از من او وصی و امام شماست پس از خود قرآن، ولایت  و اهل بیتم را به امانت به شما می‌سپارم.

امروز عید وصال، روز رسیدن به معشوق روز برتخت نشست فاتح خیبر، ساقی کوثر،یار پیامبر (ص) ، همسر زهرا (ص) شیر خدا و پدر شیعیان است.

راویان گفته‌اند بر هر کس واجب است رویت غدیر خم وخطبه غدیرخم پیامبر(ص)....

عالم چه می‌داند که پیامبر (ص) درخطبه غدیر خم از مقام والای امام علی (ع) چه فرموده است.

روایتی از مقام و عظمت شاه ولایت امام علی (ع) خواندن خطبه غدیر خم پیامبر (ص) بر عاشق دلباخته امیر المومنان(ع) حقانیت ولایت و امامت ایشان را به اثبات می‌رساند.

روایتی که عالمیان را مدیون امام علی(ع) و ولایت خلفای الهی می‌داند.

راویان گویند: روایت خطبه غدیر خم پیامبر (ص) دل نوشته‌ای است که همه را در گروه‌ها و سنین مختلف به حقیقت الهی می رساند وتوجه به آن دست یافتن به همه خواسته‌های معنوی است.

در سال دهم هجرت پیامبر (ص) از طرف خداوند مأمور شد و موضوع مهم دین اسلام، حج و ولایت و خلافت دوازده امام (ع) بر مردم ابلاغ نماید.

پیامبر (ص) در محل غدیر خم بر روی منبری زیر درخت کهنسالی رفتو امام علی را فراخواند، ایشان منتظر ایستادند تا مردم کاملا جمع شدند و آن گاه خطابه رسمی خود را بیان نمود.

سپس پیامبر (ص) بازوان امام علی(ع) را گرفتند و بالا برد و فرمودند:‌هرکسی من مولی و صاحب اختیار اویم پس علی(ع) مولی و صاحب اختیار اوست.

پس از پایان کلام پیامبر(ص) همه مردم سخنان ایشان را تکرار و با امام علی(ع) بیعت عمومی کردند.

بنابر روایتی پیامبر(ص) در غدیر خم به مدت3 روز ماند و همه مردم از قبایل مختلف حتی زنان با امام علی(ع) بیعت نمودند.

بنا بر دستور پیامبر(ص) در میان چادر دیواری کشیدند و تشتی پر آب در میان آن دیوار قرار دادند بانوان در یک سوی تشت دست‌های خود را قرار دادند و در سوی دیگر امام علی(ع) دستان مبارکشان را قرار دادند و این گونه بانوان نیز با امام علی(ع) بیعت نمودند.

روز عید غدیر خم و ولایت امام علی (ع) همه مردم بر ولایت آن حضرت(ع) شهادت دادند و جانشینی ایشان را قبول کردند.

پیامبر(ص) در 3خطبه عرفه، منا و غدیر خم جانشینی و ولایت امام علی (ع) را برای همه مردم اعلام نمودند تا هیچ بهانه‌ای برای تکذیب ولایت امام علی (ع) به وجود نیاید اما با این وجود منافقان و کفار ولایت و جانشینی امام علی (ع) را تکذیب کردند.

روز 18ذی الحجه سال دهم هجرت واقعه بزرگ غدیر خم و اعلام جانشینی و ولایت امام علی(ع) درسرزمین غدیر خم بر همگان اعلام شد.

بنابر روایت و احادیث اهل بیت(ع) ابلیس 4روز از سر ضعف و عجز ناله سر داد، روزی که ابلیس مورد لعن امام محمد باقر(ع) قرارگرفت،  روزی که ابلیس به زمین فرستاده شده روز بعثت پیامبر (ص) و روز عید غدیر خم.

*آن چه که باید از غدیر خم بدانیم


امام رضا (ع) می‌فرمایند: هرکسی روز عید غدیر خم را عید بگیرد خداوند مالش را زیاد می‌کند.

امام هادی(ع) می‌فرمایند: روز غدیر افضل اعیاد اهل بیت(ع) و محبان ایشان به شمار می‌آید.

معجزه عجیب غدیر خم در آخرین ساعت از روز سوم حارث فهوی با 12نفر از اصحابش نزد پیامبر (ص) آمد و گفت: ای محمد(ص): آیا شهادت به یگانگی خداوند و پیامبر(ص)،نماز، زکات، حج و جهاد، ولایت علی(ع) ازجانب پروردگار بود یا از پیش خود گفتی؟

حضرت در پاسخ فرمودند: خداوند به من وحی کرده است و واسطه بین من وخداوندحضرت جبرئیل(ع) است و من اعلان کننده پیام خدا هستم و بدون اجازه پروردگارم خبری را اعلام نمی‌کنم.

حارث گفت: خدایا، اگر آن چه محمد (ص) می‌گوید حق است از جانب توست از آسمان سنگی بر ما ببار یا عذاب کن.

سخن حارث تمام شد و به راه افتاد. خداوند سنگی از آسمان بر او فرستاد.

روزه گرفتن، به جا آوردن صلوات بر پیامبر(ص)  وخاندان ایشان، طعام دادن،غسل کردن، خواندن زیارت امین الله، دعای ندبه، مناجات دعا و استغفار، مهمانی و صله رحم دارای ثواب و فضیلت بسیار است.

خداوند در روز عید غدیر خم از هر مرد و زن مؤمن گناهان شصت سالشان را می آمرزد و آن‌ها را از آتش دوزخ  آزاد می‌کند.

ثواب طعام یک نفر در روز عید غدیر خم برابر طعام ده هزار انبیا است.

گزارش از زهره کلهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار