دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان کرد:

احداث بزرگترین مجتمع تولید فولاد کشور در قشم

ترکان گفت: مجتمع فولاد قشم بزرگترین زنجیره تولید فولاد کشور است که برای این پروژه سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 850 میلیون یورویی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد در حاشیه نشست مشترک توافق‌نامه احداث مجتمع فولاد قشم در جمع خبرنگاران گفت: انتقادی به مناطق آزاد مبنی بر تبدیل شدن به مراکز و دالان‌های وارداتی وجود دارد و این انتقاد درست است.

وی در ادامه افزود: برای رفع این انتقادات دوستان ما کوشش می کنند تا در راستای سیاست‌های درست در مناطق آزاد حرکت کند، در حقیقت به سمت تولید و صادرات هدایت شوند.

ترکان با بیان اینکه پروژه احداث مجتمع فولاد قشم دومین پروژه فولادی در مناطق آزاد است اظهار داشت: این پروژه با ظرفیت 3.2 دهم  میلیون تن تولید فولاد است و به دلیل اینکه زنجیره‌اش ادامه دارد، بزرگترین زنجیره تولید فولاد کشور در حال حاضر است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری یک میلیار د و 850 میلیون یورویی در این پروژه صورت گرفته که در گامهای بعدی معادل همین مقدار به سمت سرمایه‌گذاری اضافه می‌شود و همچنین 500 هکتار زمین برای احداث این پروژه اختصاص یافته و زمین‌های مورد نیاز در مراحل بعدی انتخاب شده و در حقیقت بزرگترین اسکله فولادی کشور از این پروژه بدست می آید.

  ترکان بیان کرد: پروژه‌ دیگری با مشارکت بانکها، مناطق آزاد و ایمیدرو برای احداث فولاد چابهار به امضا رسیده که این پروژه با 3.2 دهم میلیون تنی در مراحل برگزاری مناقصات است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فولاد ، تولید ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار