دبیر کل سازمان ملل متحد از حمایت بین المللی از تلاشها برای بازسازی نوار غزه به شدت ابراز خرسندی کرد و گفت نوار غزه بر اثر جنگ اخیر به شدت تخریب شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ، "بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری مشترک با "رامی حمد الله" نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله از حمایت بین المللی از تلاشها برای بازسازی نوار غزه به شدت ابراز خرسندی کرد.

حمد الله نیز از جامعه بین المللی خواست به بازسازی نوار غزه و از بین بردن آثار حمله اسرائیل کمک کند.

بان کی مون افزود: نوار غزه بر اثر جنگ اخیر به شدت تخریب شده است.

وی گفت :" من قبلا برای برقراری آتش بس به غزه آمدم و این بار برای بازسازی این منطقه در کنفرانس قاهره حضور پیدا کردم. پس از اینکه نوار غزه به شدت تخریب شد، برگزاری این کنفرانس اهمیت خاصی دارد و باید بگویم که شرکت کنندگان در کنفرانس بازسازی غزه در قاهره مبلغ قابل توجهی را به امر بازسازی این منطقه اختصاص داده اند. 


دبیرکل سازمان ملل افزود: بازسازی نوار غزه مهم است اما این نیز اهمیت دارد که به علل ریشه ای بی ثباتی در این منطقه بپردازیم، بررسی علل اصلی بی ثباتی غزه موجب می شود که مانع بروز جنگ فاجعه بار دیگری دراین منطقه شویم. من در دوره دبیرکلی ام در سازمان ملل تاکنون سه بار شاهد تخریب فاجعه آمیز غزه بوده ام.

بان کی مون ادامه داد: "من بار دیگر، شهرک سازی های ادامه دار اسرائیل را محکوم می کنم. اقدامات تحریک آمیز مکرر در اماکن مقدس شهر بیت المقدس نیز عمیقاً مرا نگران کرده است؛ چنین اقداماتی تنها به شعله ور شدن آتش تنش ها انجامیده است و باید متوقف شود. نهایتاً حل و فصل این مسئله تنها به عنوان بخشی از افق های وسیع تر سیاسی امکان پذیر است که به تقریباً نیم قرن اشغالگری پایان داده است و به راهکار تشکیل دو کشور ختم می شود که در آن کشور فلسطین در صلح و امنیت کنار اسرائیل زندگی می کند. می دانم بسیاری از فلسطینی ها از روند صلح (خاور میانه) که بیش از بیست سال پیش آغاز شده و هنوز به توافق نهایی منجر نشده است، به ستوه آمده اند. با وجود این، ناامیدی فقط پیروزی را برای هواداران خشونت تضمین خواهد کرد. من از فلسطینیان می خواهم شهامت نشان دهند و به شرکت در روند صلح معنادار ادامه دهند. از اسرائیلی ها نیز می خواهم همین کار را بکنند. همچنین از اقدامات و رهبری سیاسی تازه بین المللی در این زمینه استقبال می کنم. زمان به سود صلح پیش نمی رود؛ لازم است که فوراً از عمیق تر شدن اوضاع (بحرانی) کنونی که تداوم آن هم اینک نیز امکان پذیر نیست، جلوگیری کنیم. همه مراکز سازمان ملل به حمایت کامل از تلاش ها برای دستیابی به راهکار تشکیل دو کشور و مبتنی بر مذاکره ادامه خواهند داد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۳
خدا باعثشو لعنت کنه
آخرین اخبار