وزیر دفاع سابق آمریکا بار دیگر از سیاست های رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "لئون پانتا "وزیر دفاع سابق آمریکا دیدگاه خود را درباره مشکلات داخلی و چالش های خارجی آمریکا نظیر راهبرد مقابله با داعش ابراز کرد.


  پانتا در مصاحبه ای تلویزیونی بار دیگر از سیاست های "باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد. 

پانتا در گفتگو با شبکه سی بی اس نیوز آمریکا در برنامه "فیس د نیشن" در روز یکشنبه گفت: اوباما باید بیشتر در مبارزه برای اولویت هایش در واشنگتن درگیر شود زیرا آمریکا نمی تواند به مدت دو سال و نیم دیگر میان کاخ سفید و کنگره در بن بست قرار گیرد.

پانتا همچنین از برخی خبرها مبنی بر طرح ایجاد تغییرات گسترده در کاخ سفید استقبال کرد و هشدار داد ادامه دوره باراک اوباما با مشاوران کنونی می تواند به انزوا منجر شود.
 
 لئون پانتا درکتابی جدید به شدت از سیاست های اوباما انتقاد کرده است.

مجری بی اس نیوز گفت : نشانه هایی وجود دارد از اینکه رئیس جمهور در اندیشه اعمال تغییرات عمده در کارکنان خود است. به نظر شما این ایده خوب است که در دور دوم صورت گیرد؟

لئون پانتا گفت:"من همواره بر این عقیده ام که دادن روح تازه به کاخ سفید، ایده خوبی است. مشکلی که درباره کاخ سفید وجود دارد، همانطور که شما اشاره کردید، انزوا است. رئیس جمهور از دریافت طیف گسترده ای از ایده ها، دور مانده است. این روندی است که طی چند سال شکل گرفته است. در نتیجه رئیس جمهور در معرض طیف گسترده ای از ایده هایی که به آن برای تصمیم گیری نیاز دارد، نیست. از این رو دمیدن روح تازه به کاخ سفید و آوردن مقام ها و ایده های تازه، بسیار مفید خواهد بود؛ اینکه به رئیس جمهور امکان دسترسی بیشتر به گزینه های متعدد و بیشتری داده شود که او برای تصمیمی گیری به آنها نیاز دارد".

پانتا در ادامه این مصاحبه گفت:" این راهبردی است که به صبر زیادی نیاز دارد. من فکر می کنم رئیس جمهور در فرستادن سربازانی برای کمک به عراقی ها و تقویت نیروی دفاعی آنها، در انجام دادن این حملات هوایی، و تلاش برای آموزش شورشیان مسلح در سوریه و شکل دادن به یک نیروی ائتلافی، گامی درست را برداشته است اما همه این اقدامات، به یک رهبری بزرگ از طرف آمریکا نیاز دارد. ما باید این ائتلاف را کنار هم نگه داریم و باید بسیار صبور و مصمم باشیم. این حملات هوایی تا حدی می توانند کمک کنند و تا حدی در سرکوب کردن عزم موجود در داعش موثر بوده اند اما برای اینکه این حملات هوایی را موثر کنیم، ما به اطلاعاتی از اهداف نیاز داریم و باید قادر باشیم دقیقا مشخص کنیم دشمن در کجا قرار دارد. این موضوعی است که صادقانه بگویم به زمان نیاز دارد.

مجری سی بی اس نیوز گفت : شما به شکل تلویحی می گویید ما به افرادی بر روی زمین نیاز داریم.

پانتا گفت:"ما به نیروی زمینی نیاز داریم. اما این ممکن است سربازان آمریکایی نباشند. اما ما به کمک افرادی که در منطقه مستقر هستند، نیاز داریم، افرادی که بتوانند اهداف را شناسایی کنند و بتوانند به ما در شکل دادن به یک حمله هوایی موثر، کمک کنند. این کار اگر قرار باشد این حملات هوایی به تضعیف و نابودی این دشمن شرور منتهی شود که ما با آن رو به رو هستیم،ضروری است."

در ادامه این مصاحبه مجری از پانتا درباره موضوعی که در کتابش به آن اشاره کرده است، سوال کرد و گفت شما در کتابتان درباره این مسئله صحبت کرده اید که چطور کنترل در کاخ سفید، بیش از حد متمرکز شده است و اینکه برای مثال گاهی از مسئولان کابینه از جمله وزیر دفاع، خواسته می شد با کنگره تعامل نداشته باشند. در این دولت چه مشکلی وجود دارد ؟

پانتا گفت:" من نزدیک به پنجاه سال در واشنگتن بوده ام و آن را در بهترین حالت و بدترین حالت دیده ام. من فکر می کنم امروز این شهر در بدترین حالت خود است زیرا با بن بست هایی مواجه است و البته مسائل متعددی در این امر دخیل هستند. اما من نگران آن هستم و این موضوعی است که من سعی کردم در کتابم به آن بپردازم. دو سال و نیم بن بست وجود داشته است. اگر این موضوع در زمانی که ما بحرانی در خارج مواجه هستیم، ادامه داشته باشد و در زمانی که ما با مسائل اساسی در این کشور مواجه هستیم، ممکن است هر دو حزب از ادامه راه و رسیدگی به این مسائل بازبمانند و این کشور نمی تواند ادامه این بن بست را برای دو سال و نیم دیگر تحمل کند. رویس جمهور هم نمی تواند تحمل کند. اگر ما بخواهیم کارها انجام شوند،و من برای کسانی که در این مسیر حرکت می کنند، احترام قائل هستم، باید وارد میدان شویم و مبارزه کنیم تا تضمین کنیم که کار درست برای این کشور انجام می شود".

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار