در حاشیه نشست اتحادیه بین المجالس در ژنو؛

دیدار رؤسای پارلمان‌های ایران، سوریه، لبنان و عراق

رؤسای پارلمان‌های ایران، لبنان، سوریه و عراق با هم دیدار کردند و رئیس پارلمان لبنان از پیشنهاد کمک نظامی ایران قدردانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری ملی لبنان؛  روز دوشنبه در حاشیه سیزدهمین نشست اتحادیه بین المجالس در ژنو سویس، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان با علی لاریجانی رئیس مجلس ایران و محمد الجهاد اللحام، رئیس پارلمان سوریه و سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.  
 
 در دیدار نبیه بری با علی لاریجانی، طرفین درباره تحولات منطقه‌ای و مخصوصا موضوع تروریسم صحبت کردند.
 
رئیس پارلمان لبنان در این دیدار گفت: متأسفانه 80 درصد جهان عرب با پدیده تروریسم مواجه است و باقی نیز از این معضل به دور نیست.
 
وی ادامه داد: چیزی که امروزه در حال اتفاق افتادن است، یک تجزیه دوباره است. یک بار در قرار داد سایس پیکو این تجزیه انفاق افتاد و به ایجاد کشورهای عراق و سوریه منتهی شد و امروز نیز بین سوریه و لبنان و لبنان و فلسطین در حال وقوع است.
 
نبیه بری با اشاره به پیشنهاد هدیه نظامی ایران به ارتش لبنان افزود: نیاز است تا ارتش لبنان تقویت شود و ما از پیشنهاد ایران برای تقویت ارتش قدردانی می‌کنیم.
 
لاریجانی نیز بر عزم ایران برای ارائه کمک‌ها برای برقراری امنیت در لبنان تأکید کرد و افزود: لبنان نقش مهمی در منطقه دارد.
 
وی گفت: از ائتلاف بین المللی که آمریکا آن را ایجاد کرده است، هیچ معجزه‌ای ندیده‌ایم، بلکه باید بگوییم، این ائتلاف هیچ چیزی را به پیش نبرده است.
 
پیش از جواد لاریجانی، نبیه بری با محمد اللحام رئیس‌ پارلمان سوریه در یکی از سالن‌های ساختمان نشست بین المجالس دیدار کرد و دو طرف در مورد تحولات منطقه و خطر تروریسم صحبت کردند.
 
همچنین رؤسای پارلمان لبنان و عراق نیز دیدار کردند که نبیه بری در دیدار سلیم الجبوری گفت: آن‌چه امروز در عراق در حال وقوع است، صرفا مشکل این کشور نیز و همه کشورها باید نسبت به رفع آن کمک کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار