روزنامه الجریده کویت؛

اظهارات "سعود الفیصل" روابط عربستان و ایران را به نقطه اول بازگرداند

روزنامه کویتی الجریده در مطلبی نوشت اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه عربستان سعودی روابط این کشور با ایران را به نقطه اول بازگرداند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه کویتی "الجریده" روز سه‌شنبه در مطلبی نوشت: روابط عربستان سعودی و ایران پس از سلسله تحولاتی که منطقه شاهد آن بود به ویژه در یمن و عراق و با درجه‌ای کمتر در سوریه به نقطه اول بازگشت.

این روزنامه با اشاره به اینکه تنش در روابط دو کشور تا حدی به تحولات یمن مرتبط است، افزود: گروه انصارالله که سال‌های گذشته درگیر جنگ با ریاض بود توانست شروط و قدرت خود را بر دولت یمن اعمال کند.

"الجریده" اضافه کرد: ریاض پس از موضع تهران در مورد کشورهای شرکت کننده در ائتلاف ضد داعش مبنی بر حمایت این کشورها از تروریسم و مخالفت با فشار بر "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه برای حل سیاسی بحران این کشور دچار سرخوردگی و ناامیدی شده است.

این روزنامه کویتی در پایان نوشت: عقب‌نشینی در تلاش‌ها برای نزدیک شدن عربستان و ایران روز دوشنبه به صورت علنی پس از حملات تند "سعود الفیصل" به جمهوری اسلامی ایران نمایان شد؛ در حالی که پیش از این "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق لحن "نوری المالکی" نخست وزیر سابق این کشور را در پیش گرفت و عربستان سعودی و کشورهای عرب خلیج‌فارس به حمایت از تروریسم در منطقه متهم کرد.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار