تقویم تاریخ در آینه ورزش

ایران با گلزنی‌ هاشمیان و برهانی راهی جام جهانی شد!

امروز سه شنبه 22 مهر 1393 هجری شمسی برابر با 19 ذی الحجه 1435 هجری قمری و 14 اکتبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،‌63 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال آبادان در مسابقات جشن استقلال افغانستان شرکت کرد و تیم ملی افغانستان را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد.
 
همچنین 63 سال پیش در چنین روزی تیم تنیس روی میز باشگاه نیک نام در مسابقات جشن استقلال افغانستان شرکت کرد و در مسابقات انفرادی امیر حسین احتشام‌زاده از ایران به مقام قهرمانی دست یافت.
 
56 سال پیش در چنین روزی مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در استهلکم‌ سوئد پایان یافت در این رقابت‌ها تیم شوروی، آمریکا و ایران به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند. علی صفاسنبلی‌، هنریک تمرز‌، فیروز پژهان هر کدام برای ایران یک مدال برنز کسب کردند .
 
51 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال شعاع تهران در یک مسابقه دوستانه برابر تیم شوروی قرار گرفت و با نتیجه 2-2 مساوی شد این مسابقه با حضور 70 هزار تماشاگر در ورزشگاه امجدیه برگزار شد برای تیم شعاع، نقی سعیدی در دقیقه 28 و فریبرز اسماعیلی در دقیقه 88 گل زد در تیم شعاع، محمود ولی مقدم، امید ابوطالب، بحلول، پوربابا،نادر لطیفی، صفیری، نادر افشار، فریبرز اسماعیلی ، نقی سعیدی ،‌پرویز ابوطالب و حجت ازگلی‌ بازی می‌کردند.
 
50 سال پیش در چنین روزی مسابقه فوتبال دوستانه‌ای بین تیم‌های تهران و شوروی در ورزشگاه امجدیه  برگزار شد که 25 هزار تماشاگر آن از نزدیک دیدند در این مسابقه تیم شوروی موفق شد با نتیجه 5 بر2 تیم فوتبال تهران را شکست دهد برای تیم تهران عزیزاله اصلی، محمد رنجبر، مصطفی عرب، حسن حبیبی، کامبیز جمالی، عبداله ساعدی، حمید شیرزادگان‌، پرویز دهداری، همایون بهزادی، مهراب شاهرخی و ناصر سلطانی بازی می‌کردند.
 
48 سال پیش در چنین روزی در مسابقات شنای قهرمانی انگلستان که در شهر بلکپول‌ برگزار شد با بی مک گرگور‌ در ماده 100 متر کرار سینه توانست در 53 ثانیه و 5 دهم ثانیه مسیر مسابقه را شنا کند و رکورد پیشین جهان را که متعلق به زاگ روزه از آمریکا بود بشکند.
 
45 سال پیش در چنین روزی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که در ورشو پایتخت لهستان برگزار شد در دسته خروس وزن محمد نصیری با بلند کردن 360 کیلوگرم وزنه در مجموع اول شد و دومین مدال طلای جهانی را به دست آورد.
 
39 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در مینسک شوروی برگزار شد و تیم شوروی با کسب 8 مدال طلا، یک مدال نقره و یک عنوان چهارمی به مقام نخست رسید.
 
بلغارستان با 2 مدال طلا، 2 مدال نقره، 2 مدال برنز و 2 مقام پنجمی دوم شد و لهستان با 3 مدال نقره، 2 مدال برنز و یک مقام چهارمی در مکان سوم قرار گرفت. تیم ایران که در این مسابقات با 5 کشتی گیر شرکت کرده بود نتوانست رتبه‌ای در بین پانزده تیم نخست کسب کند.
 
در سال 1986 در چنین روزی کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت از سال 1994 بازی‌های المپیک زمستانی دو سال قبل از بازی‌های المپیک تابستانی برگزار شود.
 
در سال 1383 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دیداری حساس از رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2006 مقابل قطر 3 بر 2 برنده شد. در این بازی که با  حضور 20 هزار تماشاگر دروزرشگاه خلیفه دوحه انجام شد وحید هاشمیان 2 گل زد و آرش برهانی دیگر گلزن تیم کشورمان بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، هجری ، شمسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۲۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۳
چه جالب نمیدونستم مرسی
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۳:۰۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۳
این خبر اطلاعات رو بالا میبره خوشم میاد از اتفاقات چند سال قبل با خبر میشم
آخرین اخبار