یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ایالات متحده پیگیر توافقی است که قابل توجیه بوده و تبلیغ شدید مخالفان را در پی نداشته باشد، به همین علت رسیدن به توافق با ایران برای آمریکا می‌تواند مضر و مفید باشد.

"فواد ایزدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در ارتباط با حد نیاز توافقات دولت اوباما با ایران، گفت: دولت اوباما نیازی برای رسیدن به توافق با ایران ندارد، و به توافقی علاقه دارد تا مشکلاتی برای دولتش ایجاد نکند.

وی ادامه داد: اگر طرف آمریکایی امتیازاتی که ایران به آن احتیاج دارد اعطا کند، این نوع توافق باعث شکل‌گیری مخالفین جدی در داخل آمریکا  می‌شود، این مخالفان طی تبلیغاتی خواهند گفت که دولت اوباما امتیازات زیادی برای ایران قائل شده که این امر برای دولت وی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: بنابراین ایالات متحده پیگیر توافقی است که قابل توجیه بوده و تبلیغ  شدید مخالفان را در پی نداشته باشد،  به همین علت رسیدن به توافق با ایران برای آمریکا  می‌تواند مضر و مفید باشد.  
 
وی افزود:  این کشور در پی مدیریت کردن ایران، روسیه و داعش  بوده و در جریان اوکراین به دنبال امتیاز‌گیری از روسیه، و فاصله اندازی بین ایران و این کشور است اما باید توجه داشت در رابطه با این مسئله بین آمریکا و اتحادیه اروپا اختلاف نظرهایی وجود دارد. 

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: در جریان داعش نباید حرکات آمریکا را سیاه و سفید پنداشت، این کشور در تلاش است تا به وسیله داعش دولت اسد را سرنگون و عراق را مدیریت کند همچنین فشارهایی را به خط مقاومت وارد کرده تا به این وسیله از ایران امتیازات خوبی بگیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار