از آغاز طرح تحول سلامت تاکنون محقق شد

به کارگیری 3600 پزشک عمومی و متخصص در 291 منطقه محروم کشور

آقاجانی گفت:در چهار ماه اجرای برنامه، 3600 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در 291 شهر محروم در مشمول برنامه طرح تحول سلامت قرار گرفته‌اند که انتظار می رود تا پایان سال به 5000 پزشک متخصص برسد.

دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به منظور ارتقای كيفيت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات و مراقبت‌های سلامت در سطح دوم و سوم، جذب و ماندگاری پزشکان در این مناطق تدوین شده و با اجرای آن از طریق پرداخت‌های تشویقی در مناطق کمتر توسعه یافته، زمینه‌‌ی تمام‌ وقتی پزشکان و در نهایت کاهش پرداخت از جیب مردم، فراهم می‌شود. 

وی ادامه داد: طی برنامه ریزی های به عمل آمده بسته های تشویقی و حمایت های همه جانبه جهت جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر توسعه یافته کشور پیرامون ارتقای عدالت در دسترسی و بهره‌مندی مردم به خدمات سلامت در مناطق محروم به عمل آمده است. 

آقاجانی عنوان کرد: ساماندهي مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصی و فوق تخصصی مناطق کمتر توسعه یافته، حذف پرداخت‌های غیررسمی در این مناطق، اجرای صحیح نظام سطح بندی در بخش نیروی انسانی و خدمات سرپایی و بستری از دستاوردهای اجرای این برنامه در چهار ماه گذشته است. 

معاون تصریح کرد: تمامی پزشكان متخصص، فلوشيپ يا فوق‌تخصص و پزشكان عمومی شاغل در بيمارستان‌ها و اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی كه به صورت تمام‌وقت جغرافيايی (اعم از تمام وقت هيات علمی و تمام وقت درمانی)، در مناطق كمتر توسعه يافته كشور مشغول به خدمت میباشند، مشمول این طرح می شوند. 

رئیس دبیرخانه اجرای ستاد کشوری تحول نظام سلامت اعلام کرد، در چهار ماه اجرای برنامه 3600 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در 291 شهر محروم در مشمول برنامه قرار گرفته اند که انتظار می رود تا پایان سال به 5000 پزشک متخصص برسد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار