دیوانگی ؛ سیاست همیشگی کاخ سفید در امور بین المللی

آیا حقیقتا این امکان وجود دارد که استفاده از سلاح هسته ای در خاک کره یک " عنصر کلیدی " دراستراتژی بازدارندگی ایالات متحده محسوب شود ؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "جاستین ریموندو" نوشت : آیا اثباتی برای دیوانگی  دولتمردان آمریکایی در سیاست خارجی و سیاست نظامی شان می خواهید ؟ به راحتی می توانید پاسخ خود را از اظهارات لئون پانتا دربه اصطلاح" جنگ های باارزش " وی بدست آورید . پانتا زمانی که بعنوان وزیر دفاع فعالیت می کرد در گفتگو با یکی از افسران ارشد ارتش که در کره جنوبی مستقر بودند ، تاکید کرد :

"اگر کره شمالی در سراسر مرزها تحرکی انجام دهد ، برنامه ریزی های جنگی ما از افسر ارشد آمریکایی در شبه جزیره کره خواهد خواست که تمامی نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی را بسیج کرده و از هر سلاحی برای دفاع از کره جنوبی استفاده کنند . آنها موظفند چنانچه لازم بود حتی ازتسلیحات هسته ای نیز استفاده نمایند. جنگ همواره در منطقه نه بعید است و نه فرضی بلکه همیشه امکان آغاز آن وجوددارد ."

این اظهارات پانتا یادآور سخنان هولناک و تلخی است که پیتر آرنت ، روزنامه نگار آمریکایی درزمان جنگ ویتنام به نقل از یک افسر ناشناس در ارتش آمریکا نقل کرده بود که می گفت : لازم است که روستاها را تخریب کنیم به منظور اینکه بتوانیم آنها راحفظ کنیم . (!)

در ادامه این مقاله آمده است : آیا حقیقتا این امکان وجود دارد که استفاده از سلاح هسته ای در خاک کره یک " عنصر کلیدی " دراستراتژی بازدارندگی ایالات متحده محسوب شود ؟ آیا این مسئله حقیقت دارد که واشنگتن در حال آمادگی برای نابودی جمعیت زیادی از شبه جزیره کره است تا این منطقه رابا هدف "حفظ آن " خالی از سکنه و غیرقابل سکونت نماید ؟

در بخشی از نوشته های هفته نامه "نیوزویک" به نقل از یک افسر ارشد سابق سیا در امور کره به بررسی پیامدهای استراتژیک و دیپلماتیک این اظهارات کوتاه پانتا پرداخته شده و آمده است: 

" در سر برخی از مقامات آمریکایی بجای مغز چوب وجود دارد . به نظرواشنگتن چنانچه دستوری برای استفاده ازسلاح هسته ای در شبه جزیره کره صادرشود واکنش کره جنوبی چگونه خواهد بود ؟ این اقدام آمریکا طبیعتا کره جنوبی را ازتامین امنیت خود مطمئن نمی سازد بلکه تنها به ارتش آمریکا بعنوان گاو نری نگاه میکند که در برابر کره شمالی وتهدید هسته ای چندین ساله آن ایستاده است .

کسی نمی تواند سخنان این افسر ناشناس آمریکایی را تکذیب کند که در انتقاد به سیاست گذاری های واشنگتن می گوید : این سخنان ، حرف هایی سنگین است که پانتا دهان بزرگ خود را باز کرده و درباره آن صحبت کرده است . 

آنچه اکنون سوال در ذهن ایجاد میکند مسئله "دفاع " است . طبیعتا این سیاست ازسوی واشنگتن نمی تواند کره جنوبی را حذف کره شمالی یا رفع تهدید هسته ای این کشور مطمئن سازد بنابراین هدف اصلی _ و البته پنهانی _ این اقدامات کاخ سفید در شبه جزیره کره چیست ؟ 

آنتی وار در بخش دیگری از مقاله خود نوشت : پاسخ آن اصل مقدس آمریکایی ها با نام "رهبریت جهان "است که این اجازه رابه دولت ایالات متحده میدهد که در هر مکان و زمانی دست به مداخله نظامی زده و آن را با هدف " حفظ نظم جهانی " توجیه نماید .تا زمانی که واشنگتن در سازمان ملل نیروهای دست نشانده و اجیرشده دارد تا از اقدامات غیرقانونی شان دردنیا حمایت کند ، " نقش پلیس جهان بودن " همچنان برای آمریکایی ها باقی می ماند .

موضوع وحشتناک تر این است که در میان مقامات آمریکایی "پانتا" بدترین یا افراطی ترین آنها نیست . این اظهارات دیوانه وار هنگامی که از زبان چنین فردی خارج می شود پس از سایر مقامات تندروتر و بدتر از وی چه انتظاری باید داشت؟ قرن بیست و یکم با رهبری آمریکا در جهان به سالهایی پرآشوب و ناآرام در تمامی مناطق بدل شده است . 

این افراد همان کسانی هستند که ادعا می کنند برای گسترش صلح و دموکراسی در دنیا تلاش کرده و می کنند .اینها رهبران "دنیای آزاد"ی هستند که کاری جز حفظ نظم دنیا ندارند . آنها بایداین اطمینان رابرای خود ایجاد کنند که دولتهای سرکش و دیکتاتوری سقوط کرده و هیچ جای دنیا کسی از سلاح کشتارجمعی استفاده نکند . (!) 



انتهای پیام /
برچسب ها: اوباما ، دیوانه ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار