با حضور دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری و رییس انستیتو پاستورایران صورت می گیرد

برگزاری چهارمین گردهمایی بین المللی تکنولوژی مولکولی بیوتکنولوژی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

چهارمین دوره گردهمایی بین المللی تکنولوژی مولکولی بیوتکنولوژی با نگرش طراحی دارو و درمان با همکاری انجمن مرگ سلولی ایران، انجمن بین المللی مرگ سلولی و مراکز تحقیقاتی نوروبیولوژی و علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در محل تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،چهارمین دوره گردهمایی بین المللی تکنولوژی مولکولی بیوتکنولوژی با حضور دکتر قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری  و رییس انستیتو پاستورایران، دکتر معصومه جرجانی  رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رییس گردهمایی، دکتر معتمدی رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه و عضو کمیته علمی گردهمایی و جمعی از سخنرانان و اساتید برجسته دانشگاهها ی معتبر خارجی نظیر کشورهای انگلیس، فرانسه، سوئیس، امریکا، بلژیک و ترکیه  برگزار شد.

دکتر معصومه جرجانی رییس دانشکده پزشکی  گفت: در برگزاری این دوره از گردهمایی 20 نفر از اساتید برجسته سخنرانی می کنند که از این تعداد 4 سخنران از اساتید ایرانی و 17 نفر را مهمانان و اساتید خارجی تشکیل می دهند و همچنین 130 مقاله در این سمپوزیوم مورد تایید اساتید  قرار گرفته است که بصورت پوستر ارائه شده است.

وی  هدف از این گردهمایی سه روزه که با حضور اساتید برجسته جهانی در زمینه های مختلف زیست فناوری و استراتژی های دارویی و درمانی که با سخنرانی های هدایت شده برگزار می شود، فراهم آوردن فرصت مغتنمی برای اساتید، متخصصان و محققان داخلی درگیر در صنایع بیوتکنولوژی و دارویی برای دستیابی به آخرین  یافته های ارزشمند علمی و تبادل تجربیات دانست.

دکتر معتمدی رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این همایش اظهار داشت: این همایش سه روزه که از 22 تا 24 مهر برگزار می شود فرصت مناسبی برای دستیابی به آخرین یافته های ارزشمند علمی و تبادل تجربیات اساتید، متخصصان و محققان داخلی در زمینه صنایع بیوتکنولوژی و دارویی می باشد.

دکتر معتمدی گفت: در این سمپوزیوم  بین المللی همانند سالهای گذشته به دلیل حضور سخنرانان، اساتید و میهمان خارجی تمامی  محورهای مورد بحث در این گردهمایی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

وی در ادامه گفت: مرگ سلولی در شرایط فیزیولوژیک و بیماریها، نقش میتوکندری در فرایند مرگ و بقای سلولها، اهمیت مسیرهای سیگنالینگ داخل سلولی در طراحی داروها، ژن درمانی و رویکردهای متفاوت آن، درمانهای هدفمند ملکولی در بدخیمی ها، بیماریهای ویروسی و بیماریهای نورودژنراتیو از جمله محورهای مورد بحث در این گردهمایی است و  این سمپوزیوم ضمن تمرکز بر مسیرهای سیگنالینگ داخل سلولی با رویکرد اصلی کاربردی کردن دانش سلولی مولکولی در علوم بیوتکنولوژی و طراحی داروها و روش های درمانی جدید برنامه ریزی شده است.

دکتر نادر مقصودی دبیر علمی این سمپوزیوم و رییس انجمن مرگ سلولی ایران در این کنگره  با اعلام این مطلب که برگزاری این سمپوزیوم علمی جزو معدود اتفاقاتی است که در کشور رخ می دهد اظهار داشت: این کنگره بر اساس اهداف و عناوین مشخص علمی ، سخنرانان و اساتید برجسته ای را از خارج  کشور دعوت می کند و هدف اصلی آن بهره گیری از اطلاعات محققان در سراسر دنیا و برقراری ارتباط مناسب میان اساتید داخلی و خارجی است و تمامی مدعوین افراد صاحبنظر در زمینه رشته تخصصی خود هستند.

گفتنی است  این سمپوزیوم دارای امتیاز بازآموزی برای مشمولان آموزش مداوم نظیر داروسازان، پزشکان و متخصصین رشته های بیوتکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی پزشکی، فرآورده های بیولوژیک، ژنتیک پزشکی، شیمی دارویی، فیزیولوژی، فارماکولوژی، علوم اعصاب،  ویروس شناسی و سم شناسی می باشد ودر پایان اولین روز از این سمپوزیوم  سه روزه  مراسم بازدید از دانشکده داروسازی و مرکز آزمایشگاههای جامع  تحقیقاتی این دانشگاه برای کلیه اساتید مدعو خارجی و داخلی برنامه ریزی شده و دو روز دیگر ازاین همایش باقی است.

همچنین نمایشگاهی متشکل از غرفه های شرکت های خصوصی و دولتی دارویی با تکنولوژی نوترکیب و دستاوردهای بیوتکنولوژی پزشکی و دارویی و موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک برپا شده بود که مورد بازدید اساتید و مدعوین قرار گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار