دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

بررسی دوباره پرونده 1600بورسیه غیرقانونی و بی نتیجه بودن مذاکرات موسسات غیرانتفاعی با سازمان سنجش و چشم انتظاری مجلسی‌ها جهت انتخاب وزیر علوم از جمله اتفاقات حوزه آموزش عالی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، در هفته ایی که گذشت دانشگاه شاهد اتفاقات متعددی بوده است.
 
با دقتی که در پرونده های بورسیه به خرج میدهیم حقی از کسی ضایع نمیشود/ ۱۶۰۰پرونده باید بررسی شود
نصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: از ۳۷۰۰ پرونده مربوط به بحث بورسیه و مربیان پیمانی غیرقانونی دانشگاه‌ها ۱۶۰۰پرونده باید بررسی شود.
 
بازنگری پذیرش دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی
خدایی رئیس سازمان سنجش گفت: سرفصل‌های اصلاح نظام پذیرش دانشجو و افزایش ورود دانشجویان به دوره‌های تحصیلات تکمیلی در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به عنوان وظائف سازمان سنجش مقرر شده است.
 
تصویب لایحه‌ای که تحول در پژوهش را رقم می‌زند/اختصاص ۲۰درصد مالیات شرکت‌های بزرگ به قراردادهای پژوهشی
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس  گفت : لایحه اصلاح مقررات مالی که دولت به مجلس داده است در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی شد و بخش‌هایی که به آن اضافه گردید و به کمیسیون بودجه ارجاع و تصویب شد، اکنون منتظر تصویب آن در صحن هستیم.


مجلس چشم انتظار معرفی گزینه مورد نظر دولت برای وزارت علوم است
طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مهلت سه ماهه سرپرست وزارت علوم رو به اتمام است، ‌ اما هنوز گزینهٔ مورد نظر برای تصدی پست وزارت علوم از سوی دولت مشخص نشده است.

اعضای کمیسیون برای بهره جستن از تجارب علمی به کشور آلمان می‌روند
قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت :برخی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی ابعاد علمی در آموزش و پرورش و آموزش عالی به کشور آلمان می‌روند.

کمیته ناظر مجلس تا اتمام کار پرونده حضور خواهد داشت
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با توجه به گزارش سرپرست وزارت علوم بیش از سه چهارم پرونده بورسیه دکتری حل شده است و به زودی نتایج نهایی آن اعلام خواهد شد.
 
مذاکرات با سازمان سنجش برای تکمیل ظرفیت غیر انتفاعی بی‌نتیجه بود/ مرغ سازمان سنجش یک پا دارد
آهومنش رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی گفت: حتی با دستور وزارت علوم مبنی بر جذب دانشجو در تکمیل ظرفیت مهرماه دانشگاه غیردولتی، مرغ سازمان سنجش یک پا داشته و قبول نمی‌کند.

منتظریم کمبود هیات علمی دانشگاه آزاد برطرف شود
طبیب زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: موضوع شهریه دانشگاه آزاد افزایش آن اگرچه از سوی دکتر میرزاده توجیه پذیر بود اما ما منتظر قولهای ریاست این دانشگاه در خصوص اعمال برخی اصلاحات تغییرات در این دانشگاه هستیم
 
29 آبان فرصت نهایی و قانونی برای انتخاب وزیر / رئیس جمهور هر چه سریعتر وزیر علوم را معرفی کند
نجفی سرپرست وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه تا 29 آبان فرصت قانونی جهت انتخاب وزیر علوم باقی است اما از رئیس جمهور درخواست می‌شود که هر چه سریعتر وزیر را به مجلس معرفی کند.
 
سرپرست تمام اختیارات رئیس دانشگاه را دارد
نجفی سرپرست وزارت علوم گفت: انتخاب رئیس دانشگاه بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است و فعالیت دانشگاه به دلیل تأیید شورا معطل نمی‌شود.
 
تمدید مهلت ثبت نام ازدواج دانشجویی تا 4 آبان ماه
حجت الاسلام قریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت : با توجه به استقبال زوج های دانشجو ثبت نام ازدواج دانشجویی تا 4 آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

اولویت اعزام عمره دانشجویی با دانشجویان متاهل است
حجت الاسلام والمسلمین فقهی رئیس ستاد عمره دانشگاهیان گفت: امسال اولویت اعزام با دانشجویان متأهل و کسانی است که اخیراً ازدواج کرده‌اند.

اگر نتوانیم کیفیت را در دانشگاه جاری سازی کنیم، ضربه خواهیم خورد
مهرعلی‌زاده معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردیگفت: اگر نتوانیم کیفیت را در دانشگاه جاری سازیم ضربه خواهیم خورد و در صورت مدیریت نظام تضمین کیفیت می‌توانیم از این فرصت طلایی برای ارتقای مهارت آموزش عالی و بهبود بهره وری اقتصادی کشور استفاده ببریم.

طرح آمایش در بخش دانشگاهی با خلاء جدی مواجه است/ توزیع و تعدد دانشگاهها حالت کاریکاتوری‌ دارد
سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلسگفت: طرح آمایش سرزمینی آموزش کشور در بخش دانشگاهی با یک خلاء جدی مواجه است و آن هم تعدد دانشگاه‌هایی است که حتی هدف از تاسیس آن نیز مشخص نیست.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار