اردبیل؛

پارس آباد 100 درصد بذر سورگوم کشور را تامین می کند

مدیر کشت و صنعت درستکار مغان پارس آباد گفت: شهرستان پارس آباد در تولید و فرآوری انواع بذور کشاورزی به خصوص بذر ذرت از مناطق مستعد و پیشرو کشور است به طوری که هم اکنون این شهرستان حدود 85درصد بذر ذرت و 100درصد بذر سورگوم مورد نیاز کشور را تامین می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ ذکی اله بابایی در آغاز برداشت ذرت بذری به صورت بلال چینی افزود: شرکت کشت و صنعت درستکار مغان در کشت و استحصال بذر هیبرید ذرت در بین شرکت های بخش خصوصی، مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری، کشت و صنعت درستکار مغان حدود 500هکتار ذرت بذری کشت کرده است، گفت: امسال در جهت اجرای تصمیمات کمیته استاندارد بذر ذرت موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذرو نهال و کمیته فنی ذرت وزارت جهاد کشاورزی ، کار برداشت محصول ذرت بذری از اراضی این شرکت به صورت بلال چینی و توسط نیروی انسانی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه برداشت ذرت بذری به صورت بلال چینی تاثیر به سزایی در ارتقا و تضمین کیفیت بذر و ایجاد فرصت های شغلی جدید دارد، اظهار کرد: پس از برداشت بلال، عملیات خشک کردن در کارخانه ذرت خشک کنی این شرکت صورت می گیرد.

شهرستان مرزی پارس آباد با کشت و تولید دهها نوع محصول زراعی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/ش/ن








برچسب ها: اردبیل ، بذر ، سورگوم ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.