خوشی‌ها و مصائب کار در خانه

کار کردن از خانه این فایده را دارد که شما فرصت بیشتری را برای وقت گذاشتن روی کاری دارید اما نباید ایراد این کار را فراموش کرد. در این حالت شب با روز فرقی ندارد و عملا برای انجام کارها زمانی مشخص نداریم. به این ترتیب همیشه در دسترس و همیشه کارمند هستید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وسوسه انگیز است. اینکه روی کاناپه بنشینید. فنجان چای جلوتان باشد و هر وقت خسته شدید در خانه بچرخید و همه وسایل مورد علاقه و مورد نیازتان دم دست باشد. همه اینها برای هر کارمندی که 6 تا 8 ساعت دور از خانه و در دفتر کار می‌کند می‌تواند وسوسه‌کننده باشد. اما این مورد هم گویا تنها دورنمای زیبایی دارد و از نزدیک که مورد بررسی قرار دهی متفاوت به نظر می‌رسد.

کار در خانه پدیده جدیدی محسوب می‌شود. هرچند در گذشته نیز انواع کارها در خانه وجود داشت اما مفهوم کار در خانه به صورت مدرن تفاوت‌های زیادی با گذشته دارد. با گسترش و  فراگیری اینترنت و روش‌های ارتباطی مختلف همچنین با تخصصی‌تر شدن کارها امروزه می‌توان بسیاری از کارهای مهم را در حالی انجام داد که در خانه نشسته‌اید. کار در خانه مزایای مختلفی دارد هم برای کارمند و هم برای کارفرما. عدم حضور فیزیکی کارمند در دفتر کار هزینه‌ها را کاهش خواهد داد و از سویی برای کارمند هم راحت‌تر است که در خانه به انجام امور کاری بپردازد.

کارهای درون خانه این روزها بیشتر مختص به برنامه‌نویسان و طراحانی است که ترجیح می‌دهند در فضایی آرام و آشنا کار کنند. اما در مورد این نحوه کار کردن باورهای غلطی نیز رایج است که تصویر کار در خانه را متفاوت از آنچه در واقع وجود دارد نمایش می‌دهد.

 اینکه حین انجام کار در خانه روی کاناپه نشسته و لپ‌تاپ را روی پای خود قرار می‌دهید در نگاه اول کاری جذاب و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد اما اگر به مدت طولانی از خیر نشستن پشت میز کار استاندارد بگذرید آن وقت در زمانی نه‌چندان زیاد کمر و گردن‌تان آسیب جدی می‌بیند. در یک کلام وسایل خانه مناسب کار طولانی‌مدت نیستند.

 برگزاری جلسات کاری از راه دور این مزیت را دارد که شما هرگز دیر نمی‌رسید. بعد مسافت نمی‌تواند در برنامه‌ریزی شما خللی وارد کند و همیشه در دسترس هستید اما یک نکته را نباید فراموش کرد. جلساتی که در آن افراد به صورت رودررو با هم در ارتباط نیستند نمی‌تواند تاثیر مناسبی داشته باشد. ارتباطات چشمی و رو در رو مزایایی دارد که با جلسات غیر حضوری قابل مقایسه نیست.

 کار کردن از خانه این فایده را دارد که شما فرصت  بیشتری را برای وقت گذاشتن روی کاری دارید اما نباید ایراد این کار را فراموش کرد. در این حالت شب با روز فرقی ندارد و عملا برای انجام کارها زمانی مشخص نداریم. به این ترتیب همیشه در دسترس و همیشه کارمند هستید.

 کار کردن در خانه به این معنی است که کاری متفاوت از جنس خانه را به آن محیط اضافه می‌کنید بنابراین باید به خاطر داشته باشید که مشکلاتی مانند سر و صدا و رفت و آمد که می‌تواند تمرکز شما را به‌هم بریزد در این خانه وجود دارد و نباید توقع شرایط مشابه دفتر کار را داشته باشید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار